فناوری

دستورالعمل حمایت از حقوق سالمندان و معلولان عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، غلامعباس ترکی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دادستانی کل کشور و سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی در حال پیگیری ماموریت های مختلف است که اکثر آنها هستند. از آنها حمایت، توانبخشی، مشاوره، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آموزش و رهبری است، گفت: این سازمان در راستای اهداف انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است. جامعه هدف سازمان نیز طیف های زیادی هستند که نیاز به حمایت جامعه دارند.

با اشاره به افراد دارای معلولیت، سالمندان، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، زنان پناهندگان و افراد آسیب دیده اجتماعی افرادی هستند که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند، زنان متقاضی طلاق و فرزندان در معرض بلغم. رفاه آنها خدمات زیادی را به صورت شبانه روزی ارائه می دهند.

معاون حقوقی عمومی و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: این سازمان در شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی ایفای نقش می کند. موضوع آسیب های اجتماعی موضوعی چندوجهی و بین نهادی است و بدون همکاری و مساعدت همه قوا و مشارکت گسترده مردم نمی توان به همه اهداف تعیین شده دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بخش های مهم سازمان بهزیستی اورژانس اجتماعی است که خدمات زیادی به مردم و مردم آسیب دیده ارائه می کند. ارائه خدمات می کند، ضمناً دادسرا نیز وظایف قانونی را بر عهده دارد، با توجه به اینکه این موارد از مصادیق حقوق عمومی است، دادستان وظیفه قانونی دارد که مسائل مربوط به حقوق عمومی را پیگیری و نظارت کند.

ترکی تصریح کرد: دادستان ها در حوزه سرپرستی وظایفی دارند که در راستای وظایف سازمان بهزیستی است. از این رو، دادستانی کل کشور و دستگاه قضایی بر اساس وظایف قانونی، برنامه های عملیاتی متعددی را برای دادستان هایی که به وظایف قانونی خود در این زمینه عمل می کنند، از جمله قضایی و پیگیری و نظارت بر حقوق عامه و پیشگیری، ایجاد کرده اند که این همسویی را انجام داده است. دیده می شود و ماموریت های مشترک، همکاری نزدیک ما. و سازمان برای انجام بهتر ماموریت ها و دستیابی به اهداف مشترک به رفاه نیاز دارد.

وی با اشاره به برگزاری همایش مشترک دادستانی و کمیته امداد در سال گذشته گفت: هدف این بود که تفاهم بین دادسرا و کمیته امداد برای حمایت قضایی و اجتماعی از ایتام تحت پوشش کمیته امداد شناسایی شود. چالش ها حقوقی و قضایی جامعه هدف، تشکیل دبیرخانه دائمی در دادسرای کشور، بررسی چالش های مهم و ارائه راهکارها و اقدامات مشترک حفاظتی و پیشگیرانه. در آنجا تفاهم نامه امضا شد و اقدامات مشترکی را اجرا کردیم.

معاون حقوقی عمومی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای کشور با بیان اینکه این ایده مشترک امسال مطرح شد تا بتوانیم این تجربه را با سازمان بهزیستی داشته باشیم، افزود: در این ایام فرخنده تفاهم نامه همکاری بین دادستانی منعقد شد. دفاتر منعقد شد. اداره و سازمان بهزیستی امضا می شود. در این تفاهم نامه چند موضوع در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه رئیس قوه قضائیه دستورالعمل نحوه صیانت از حقوق معلولان و سالمندان در فرآیند قضایی را ابلاغ کرد، افزود: یکی از محورهای همکاری ما در تفاهم نامه اجرای کامل این موضوع خواهد بود. یادداشت دستورالعمل ها. و سعی کنید کودکان کار و خیابان را سازماندهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا