اخبار اقتصاد ایران

دستور عجیب تعطیلی دو هفته‌ای همه کارخانجات صنعتی مشهد به دلیل کمبود برق!

سید محمد بحرینیان، صنعتگر برجسته گفت: از مدیران کلیه کارخانجات صنعتی مشهد خواسته شده است که به دلیل کمبود برق کارخانه ها را از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ به مدت ۲ هفته تعطیل کنند.

افق میهن، سید محمد بحرینیان صنعتگر برجسته گفت: از مدیران کلیه کارخانجات صنعتی مشهد خواسته شده است که به دلیل کمبود برق به مدت ۲ هفته کارخانه ها را از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ تعطیل کنند.

بحرینیان در گفتگو با جماران ضمن انتقاد از این تصمیم با بیان اینکه این تصمیم در حالی اتخاذ شده که ساعت تعطیلی کارخانه به این شکل تنظیم شده است، حتی نمی توان کار را دو برابر کرد و افزود: متاسفانه چنین تصمیماتی آسیب جدی به تولید صنعتی وارد می کند. در کشور بازدیدها هیچکس از خود نمی پرسد که با چنین بخشنامه هایی جریمه تاخیر در قراردادهای تولید قطعات چگونه باید پرداخت شود!؟ اگر قطعات را به موقع به سایر صنایع ارسال نکنیم، در این بین چگونه کار خود را انجام می دهند؟ این خسارات ناشی از تعطیلی چگونه باید جبران شود؟

وی با بیان اینکه چنین تصمیمی حتی در زمان جنگ نیز بی سابقه بوده است، ادامه داد: طبق قانون کار، دستمزد کارگران در شیفت شب بیشتر از شیفت روزانه است و مدیریت هزینه برای صنایع سخت است. چنین رویه هایی تولید را در کشور با مشکلات جدی مواجه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا