اخبار اقتصاد ایران

دستور فرزین برای پیگیری انتشار اطلاعات مالی موسسه مصاف

در پی انتشار غیرقانونی اطلاعات مالی موسسه مصاف در فضای مجازی، رئیس کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر اینکه این اقدام نادرست از سوی هر شخص و جریانی خلاف قانون است، دستور پیگیری و بررسی فوری آن را صادر کرد. جنبه های مختلف را مطرح کرد و گفت: در صورت تایید ارسال کنید در صورتی که اطلاعات مالی این موسسه توسط شبکه بانکی ارائه شده باشد با عاملان این اقدام غیرقانونی به شدت برخورد خواهد شد.

ایران تحلیل محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی به محض اطلاع از انتشار غیرقانونی اطلاعات مالی مؤسسه مذکور، با تشکیل جلسه فوری با حضور معاونین و مدیران ذیربط، مراتب را ابلاغ کرد. مدیران موسسه مذکور و تاکید بر حفاظت و حراست از حساب ها. سپرده گذاری و معاملات بانکی افراد و موسسات یکی از وظایف اصلی بانک های عامل است. وی به معاونان فناوری های نوین، حقوقی و رئیس مرکز حراست بانک مرکزی دستور داد ضمن بررسی دقیق جنبه های فنی نحوه دسترسی و انتشار غیرقانونی اطلاعات مالی این نهاد، گزارش کاملی در این خصوص ارائه کنند. افراد ذیربط باید فورا آماده و تسلیم شوند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، فرزین همچنین با تاکید بر اینکه دسترسی غیرقانونی به تراکنش ها و اطلاعات مالی و بانکی افراد و موسسات بدون دستور قضایی و انتشار آن در فضای مجازی جرم تلقی می شود، اظهار داشت: بر این اساس، مدیران و مسئولان ذیربط باید سریعا بررسی ها، پیگیری ها و بررسی های لازم را در خصوص سناریوهای مختلف و فنی این اقدام غیرقانونی از نهاد مربوطه، افراد خاطی ناشر و حساب های این موسسه در بانک های عامل انجام و نتیجه را ارائه نماید.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: با متخلفان این اقدام غیرقانونی بدون در نظر گرفتن سمت و جایگاه، طبق مقررات قانونی برخورد قاطع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا