ترندهای روز

دستور پخت عصرانه شیک؛ خوش‌بافت و خوشمزه

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

فرارو: کیک فندقی یکی از کیک های عصرانه خوشمزه است که از ترکیب مواد کیک با فندق تهیه می شود و کیک بسیار خوشمزه و خوش بافتی است.

دستور العمل های شام شیک؛  خوش بافت و خوشمزه

کیک ها از جمله دسرها و عصرانه های لذیذ و دلپذیر در سراسر دنیا هستند که به صورت میوه، خامه، شکلات، پنیر و … تهیه می شوند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. کیک های آجیلی کیک های خوشمزه و دلچسبی برای شام هستند که می توانید به راحتی در خانه درست کنید. کیک آجیلی با گردو، بادام، پسته و … تهیه می شود و کیک فندقی یکی از این نوع کیک هاست که با فندق خرد شده درست می شود و بسیار خوش طعم و خوش بافت است. اگر دوست دارید این کیک فندقی خوشمزه را در خانه تهیه کنید و آن را با چای یا قهوه میل کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

عناصر

آرد سفید قنادی: ۳ پیمانه

تخم مرغ: ۴ عدد

شکر: یک و نیم پیمانه

شیر: ۱ فنجان

روغن: سه چهارم فنجان

فندق خرد شده: ۱ پیمانه

بکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری

وانیل مایع: ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه

دستور العمل های شام شیک؛  خوش بافت و خوشمزه

برای تهیه این کیک خوشمزه ابتدا تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر در ظرفی بریزید و مواد را به مدت ۵ دقیقه با همزن بزنید تا کرم رنگ، حجیم و کشدار شود. در مرحله بعد روغن را اضافه کنید و سی ثانیه هم بزنید سپس شیر را اضافه کنید و سی ثانیه دیگر هم بزنید سپس همزن را خاموش کنید. آرد و بکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط کرده و سه بار الک کرده اید کم کم و در سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با همزن دستی یا همزن در یک جهت هم بزنید تا آرد کاملا حل شود. خمیر کیک و حالت گلوله ای ندارد.

در این مرحله فندق های خرد شده را به کیک اضافه کنید و مایه کیک را هم بزنید تا مخلوط شود. کف قالب مورد نظر را چرب کنید سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد و پف کند. بعد از پخت قالب را از فر خارج کرده و بگذارید کاملا خنک شود سپس کیک را از قالب خارج کرده و در ظرف سرو قرار دهید. روی کیک را می توانید با پودر قند یا سس شکلات تزئین کنید، لذت ببرید.

نکات مهم برای تهیه کیک در خانه

دستور العمل های شام شیک؛  خوش بافت و خوشمزه

۱- برای تهیه کیک، مواد را به دمای محیط برسانید. پس سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع همه مواد را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسند. همچنین برای پخت هر کیک آرد و مواد خشک مانند پودر کاکائو را ۳ بار الک کنید. این کار باعث هوادهی و سبک شدن آرد می شود و در نتیجه بافت کیک شما بهتر می شود.

۲- دمای دقیق فر نقش بسیار مهمی در پخت کیک دارد. وقتی قالب را در فر می گذارید باید دقیقا به همان دمایی که در دستور گفته شده برسد و در حین پخت دما تغییر نکند. معمولا دما و مدت زمان پخت در فرهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال اگر در دستور پخت به مدت ۴۵ دقیقه دمای ۱۷۵ درجه باشد، ممکن است با این دما و مدت زمان در فر شما به نتیجه مطلوب نرسید و این به این دلیل است که فر شما به دمای مشخص شده یعنی شما نرسیده است. فر را روی ۱۷۵ درجه تنظیم کنید. اما در واقع دمای واقعی فر شما ۱۷۵ نیست و ممکن است کمتر یا بیشتر از این دما بوده باشد.

کسانی که سابقه پخت شیرینی و کیک را دارند معمولا از تابه استفاده می کنند. مثلاً می دانند اگر دمای فری که استفاده می کنند ۱۷۵ درجه باشد، این دما به ۱۸۵ درجه می رسد. اگر زیاد با فر کار نکرده اید و دمای فر خود را نمی دانید بهترین کار این است که یک دماسنج فر تهیه کنید. همانطور که گفتیم حداکثر دمای فرها دقیق نیست. استفاده از دماسنج فر بسیار ساده است و باید آن را در کف فر آویزان کنید. به خاطر داشته باشید که معمولاً سطح حرارت ذکر شده در دستورالعمل ها بر اساس فر برقی است. اگر از فر گازی استفاده می کنید و دماسنج فر ندارید، دما را حدود ۱۰ درجه سانتیگراد بالاتر قرار دهید. دمایی که گفته می شود بستگی به فر شما دارد و باید بتوانید آن را تحمل کنید. با چند بار امتحان از دما و زمان پخت مطلع خواهید شد.

۳- سعی کنید ترازوی دیجیتالی و معیارهای پخت استاندارد تهیه کنید. زیرا در تهیه کیک و شیرینی اندازه گیری دقیق مواد اولیه بسیار مهم است. اندازه گیری با ترازوی دیجیتال دقیق تر از اندازه گیری نوار است. بسیاری از مردم روش صحیح استفاده از اقدامات را نمی دانند. بنابراین اگر توانایی مالی دارید، حتما یک ترازو دیجیتال تهیه کنید. اگر می خواهید با پیمانه اندازه گیری کنید، برای اندازه گیری مواد خشک مانند آرد و پودر کاکائو، قبل از اندازه گیری، مواد را با قاشق هم بزنید. زیرا این مواد پس از مدتی فشرده می شوند. نکته مهم دیگری که در مراحل اندازه گیری باید رعایت کنید این است که مواد را با قاشق داخل پیمانه بریزید و هرگز پیمانه را داخل ظرف حاوی مواد قرار ندهید. زیرا در این حالت اندازه گیری ها دقیق نیستند. وقتی مواد را داخل فنجان می ریزید نباید پر و گنبدی شکل باشد.

۴- همیشه موقع هم زدن تخم مرغ ها چند بار همزن را خاموش کنید و اطراف ظرف را با کاردک تمیز کنید و داخل ظرف بریزید تا تخم مرغی داخل کیک نماند در غیر این صورت حتی اگر از وانیل یا ضروری استفاده کنید. روغن باز هم کیک بوی تخم مرغ می دهد. بسیاری از مردم فکر می کنند که وانیل و طعم دهنده ها باعث بوی بد تخم مرغ می شوند. در حالی که این فکر اشتباه است. چیزی که بوی بد تخم مرغ را از بین می برد، مخلوط کردن صحیح تخم مرغ است. پس این مرحله را با دقت انجام دهید.

۵- در ایران تحلیل قالب کیک دقت کنید. اگر قالب در مقایسه با مواد کوچک یا بزرگ باشد، نتیجه خوبی نخواهد داشت. همیشه باید قالبی را ایران تحلیل کنید که وقتی مواد کیک را داخل آن می ریزید ۱/۳ قالب خالی بماند. البته همه این موارد نیاز به تجربه دارد. شاید اولین بار است که متوجه نمی شوید چه فرمتی مناسب است. باید کیک را چندین بار درست کنید تا چشمتان به اندازه ها عادت کند و بتوانید سریع قالب مناسب را ایران تحلیل کنید.

۶- نکته مهم دیگر در پخت کیک، ایران تحلیل نوع قالب است. قالب های متنوع و گران قیمت زیادی در بازار موجود است. زمانی که برای خرید قالب می روید به دلیل تنوع ممکن است در ایران تحلیل قالب دچار سردرگمی شوید. یکی از بهترین قالب ها برای تهیه انواع کیک که قیمت مناسبی نسبت به سایر قالب ها دارد. قالب گالوانیزه ای است که معمولا از تمام لوازم قنادی می توانید تهیه کنید و در طرح ها و اشکال مختلف موجود است.

۷- نکته بسیار مهمی که در پخت انواع کیک باید رعایت کنید این است که به هیچ عنوان در فر را قبل از ۳۰ دقیقه باز نکنید. اگر این کار را انجام دهید تمام زحمات شما به هدر می رود زیرا در این صورت کیک شما بالا نمی آید.

۸- در نهایت سعی کنید در پخت کیک و شیرینی از مواد اولیه مرغوب استفاده کنید. اگر مواد شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشند، نتیجه خوبی نخواهید گرفت. به عنوان مثال، شما ممکن است تمام نکات را رعایت کرده باشید. اما در نهایت کیک شما سفت شده است. این می تواند به این دلیل باشد که شما از آرد مرغوب استفاده نکرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا