اقتصاد جهان

دستگیری دو شهروند چینی در آمریکا به دلیل کلاهبرداری رمزارزی

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که مقامات این کشور دو شهروند چینی را به اتهام کلاهبرداری حداقل ۷۳ میلیون دلاری در بخش ارزهای دیجیتال دستگیر کرده اند.

بر اساس کیفرخواستی که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه مرکزی کالیفرنیا ارائه شده است، مقامات ایالات متحده روز پنجشنبه یچنگ ژانگ را در لس آنجلس دستگیر کردند.

در ارتباط با همین پرونده، دارن لی، یکی دیگر از شهروندان چینی که تابعیت شهر سنت کیتس و نویس را دارد، در ماه آوریل در فرودگاه آتلانتا دستگیر شد.

ایالات متحده این دو شهروند چینی را به دست داشتن در نوعی کلاهبرداری سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به نام “قتل خوک” متهم کرد که به یک کلاهبرداری چند میلیارد دلاری جهانی تبدیل شده است.

گفته می شود دو متهم به همدستان خود دستور داده اند که به نام شرکت های سوری در آمریکا حساب باز کنند.

قربانیان به صورت آنلاین تشویق می شدند تا پول را به این حساب ها واریز کنند و سپس آن وجوه از طریق موسسات مالی ایالات متحده به حساب های بانکی در باهاما منتقل می شد و پول ها شسته می شد.

دستیار دادستان کل ایالات متحده، لیزا موناکو، در بیانیه ای گفت: «در حالی که این کلاهبرداری در بازارهای رمزنگاری اشکال مختلفی دارد و در مکان های دوردست پنهان می شود، عاملان آن فراتر از دسترس قانون نیستند.»

لی و ژانگ هر دو به شش فقره توطئه برای ارتکاب پولشویی بین المللی متهم هستند. وزارت دادگستری گفته است که هر یک از متهمان در صورت محکومیت به ۲۰ سال زندان محکوم می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا