ترندهای روز

دستگیری زورگیرانی که اسلحه روی سر مالباختگان می‌گذاشتند

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

پسر جوان بهمن او سال گذشته به دلیل سرقت به دادسرای ویژه شکایت کرده و زور را در پارک گزارش کرده است.

وی در تشریح اقدام اجباری رخ داده گفت: برای پاتوق به پارکی در پایتخت رفته بودم. یک ساعتی در پارک قدم زدم و بعد روی نیمکت نشستم. با موبایلم مشغول بودم که ناگهان دو مرد بالای سرم ایستادند. وقتی برگشتم یکی از آنها اسلحه روی من گذاشت و تهدید کرد که اگر حرکت کنم ماشه را خواهد کشید و مرا خواهد کشت. چند دقیقه شوکه و بی زبان بودم. سارقان نقاب به صورتشان زده بودند و من فقط چشم و ابروی آنها را می دیدم. دزد که اسلحه نداشت پول، موبایل، ساعت، انگشتر و دستبند طلا از من گرفت. سپس هر دوی آنها مانند رعد و برق ناپدید شدند.

در پی این شکایت، پرونده به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ ارجاع و تحقیقات توسط ماموران پلیس آگاهی با نظارت بازپرس شعبه سوم بازپرسی دادسرای ویژه سرقت آغاز شد. این در حالی بود که در مدت کوتاهی چندین شکایت مشابه دیگر نیز مطرح شد و تیم تحقیقاتی متوجه شدند که اراذل و اوباش مسلح دست به سرقت های سریالی زده اند.

همچنین مشخص شد که آنها اغلب در تاریکی شب وارد پارک های پایتخت می شوند و از پشت شکار خود را غافلگیر می کنند. مالباختگان اموال نیز افرادی بودند که روی نیمکت نشسته بودند و فرصتی برای فرار نداشتند و زمانی که با تهدید افراد مسلح به قتل مواجه شدند، تمامی اموال خود را به دو سارق مسلح تحویل دادند.

شکایات مشابه ادامه داشت تا اینکه در آخرین حمله سرنخی از دو سارق مسلح به دست آمد. سارقان برای چرت زدن به پارکی در شمال تهران رفته بودند و نمی دانستند فرد مورد نظر ورزشکار و بوکسور است. مرد بوکسور با سارقان درگیر شد و سارقان که خود را در آستانه دستگیری می دیدند متواری شدند.

دقایقی بعد ماموران پلیس در پارک حاضر شدند و تحقیقات میدانی را انجام دادند. شاهدان گفتند: سارقان از ترس دویدند و در بیرون پارک سوار موتورسیکلت شدند و متواری شدند اما پلاک موتورسیکلت آنها مخدوش شده بود.

اما تحقیقات در محل سرقت ادامه داشت تا اینکه در میان بوته ها یک گوشی موبایل پیدا شد و بررسی ها نشان داد گوشی متعلق به یکی از سارقان است. ماموران به راحتی اطلاعات داخل گوشی را پیدا کردند و به سراغ عکس پروفایل صاحب گوشی که در یکی از شبکه های اجتماعی حساب کاربری داشت، رفتند. هنگامی که تصویر به بوکسور (آخرین شاکی) نشان داده شد، او به سرعت صاحب عکس را شناخت و گفت که او یکی از سارقان مسلح بوده و او اسلحه را روی شقیقه اش گذاشته است.

همین سرنخ برای شناسایی سارق مسلح کافی بود. وی با وجود سن کم سابقه داشت و بارها در یکی از شهرستان ها به جرم نزاع دستگیر و زندانی شد. ماموران موفق به دریافت آدرس پاتوق جدید این تبهکار در پایتخت شدند و وی را دستگیر کردند. این جنایتکار سابقه دار در بازجویی ها به سرقت های مسلحانه با همدست خود که ابراهیم نام دارد اعتراف کرد و متهم دوم نیز دستگیر شد.

در حال حاضر کارآگاهان پلیس آگاهی در حال انجام تحقیقات تکمیلی برای شناسایی سایر قربانیان احتمالی این پرونده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا