ترندهای روز

دستگیری سارق بدشانسی که اتوبوس بی‌آرتی را دزدید

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

چند روز پیش مرد میانسالی که راننده اتوبوس بی آر تی در خط میدان – تجریش بود، از سرقت اتوبوسی که در حال رانندگی بود به پلیس خبر داد. شاکیه پس از طرح اولیه شکایت خود به دادسرای ویژه سرقت فرستاده شد و وقتی مقابل بازپرس کوشکی نشست و در توضیح ماجرا گفت: وقتی شیفتم تمام شد و همه مسافران را پیاده کردم، قبل از این با تحویل دادن شیفت، اتوبوس خالی را منتظر آب میوه نگه داشتم. من خریدم؛ اما ماشین را خاموش نکردم. وقتی برگشتم متوجه شدم ماشین دزدی است.

به این ترتیب تحقیقات آغاز شد و از آنجایی که اتوبوس مجهز به جی پی اس بود، مشخص شد خودرو در جاده خراسان و اطراف پاکدشت متوقف شده است. این در حالی بود که ماموران پلیس راه شریف آباد که اتوبوس را متوقف کرده بودند، گزارش های متعددی مبنی بر رانندگی خطرناک و تصادف اتوبوس در جاده دریافت کرده بودند و مطلع شده بودند که راننده با چند خودرو برخورد کرده و بدون توقف به مسیر خود ادامه داده است.

ماموران پلیس پس از توقف اتوبوس از راننده مدارک خواستند. راننده مدعی شد که مدارک را گذاشته است. این در حالی بود که هر دو پای راننده جوان سوخته بود و استعلام سوابق خودرو حکایت از سرقت اتوبوس داشت. به همین دلیل راننده خودرو دستگیر و خودرو توقیف شد.

مرد جوان در تحقیقات اولیه گفت: ۳۰ ساله و پیک موتور سیکلت هستم. چند وقت پیش گوشی دوستم را دزدیدم و او شکایت کرد. بعد از آن ۵ ماه در زندان بودم و بعد از آزادی چون سابقه داشتم هیچکس به من کاری نمی داد. به همین دلیل تصمیم گرفتم تجهیزات آزمایشگاهی بخرم و آشپزخانه شیشه ای بسازم. سر کار بودم که واکنش های شیمیایی باعث انفجار شد و هر دو پایم سوخت.

این متهم ادامه داد: بعد از آن تحت درمان بودم و پولی نداشتم. از طرفی نمی توانستم پیک کار کنم. به من گفتند دکتر مشهدی است که هزینه های درمان و جراحی اش کم است. به هر حال با پولی که از پیک گرفتم ۳۶۵ هزار تومان دادم و بلیط اتوبوس خریدم اما باز هم حالم بد شد و خوابم برد. چون پول زیادی برای خرید بلیط دیگر نداشتم تصمیم گرفتم ماشینی را بدزدم و با آن به مشهد بروم. در حال عبور از خیابان بودم که دیدم اتوبوس بارت سوار است و راننده ای نیست. به همین دلیل ماشین را گرفتم تا به مشهد بروم و بعد ماشین را بفروشم و هزینه درمانم را پرداخت کنم. اما چون پاهایم سوخته بود نتوانستم ماشین را کنترل کنم و در راه با چند ماشین دیگر برخورد کردم که به من گزارش دادند و در شریف آباد دستگیر شدم.

در حال حاضر این متهم با دستور قانونی برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا