فناوری

دستگیری عاملان کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی از ۳۰ نفر

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان پور گفت: در پی شکایت تعدادی از صاحبان کارگاه های تولید فرش فعال در شهرک های صنعتی این شهرستان. آران و بیدگل در خصوص کلاهبرداری از دو نفر از آنان، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی های علمی و دریافت مشخصات ظاهری کلاهبرداران از مالباختگان مشخص شد که این افراد سوابق زیادی در زمینه کلاهبرداری دارند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: متهم با ترفند خاصی به نام افراد دیگر دسته چک تهیه و در ازای دریافت این دسته چک ها به آنها پرداخت می کرد و با این روش تعداد زیادی تخته فرش از این افراد خریداری می کرد. صاحبان کارگاه های تولید فرش.

سردار علینقیان پور ادامه داد: کلاهبرداران ابتدا با پاس دادن چک های صادر شده اعتماد فروشندگان را جلب کردند اما در خریدهای بعدی بلافاصله اقدام به صدور چک کرده و سپس فرش های خریداری شده را زیر قیمت بازار فروختند. مالخران داشتند می فروختند

وی گفت: در نهایت با اقدامات تخصصی و هوشمندانه کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان آران و بیدگل، هر دو کلاهبردار در مخفیگاه های خود دستگیر و در تحقیقات انجام شده به کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد ریالی از ۳۰ نفر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: در ادامه با راهنمایی متهم میلکار همچنین ۲۰۰ تخته فرش، ۱۰۰۰ تخته فرش، ۸ تن نخ نیز از مخفیگاه وی دستگیر و تفتیش شد. اکریلیک و دو دستگاه خودرویی که کلاهبرداران با چک بلامحل از صاحبانشان خریده بودند کشف شد.

سردار علینقیان پور با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضایی خاطرنشان کرد: به افرادی که در زمینه تولید فعالیت می کنند توصیه می کنیم از صحت چک و سوابق صادرکننده چک اطمینان و استعلام کنند. هنگام انجام معاملات و دریافت چک از بانک مربوطه. نقدینگی خود را که با دریافت چک انجام می شود در ساعات کاری بانک ها انجام دهند تا امکان استعلام چک های دریافتی و وصول آن وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا