فناوری

دستگیری پاول دورف باعث افزایش دانلود اپلیکیشن تلگرام شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دیجیاتو: به نظر می رسد دستگیری پاول دورف، موسس و مدیر عامل تلگرام، جذابیت این پیام رسان را تحت تاثیر قرار داده است. اکنون دانلود اپلیکیشن تلگرام افزایش یافته و این برنامه در رتبه دوم لیست شبکه های اجتماعی اپ استور آمریکا قرار گرفته است. دانلود جهانی نسخه iOS آن نیز تا کنون ۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تک کرانچ، در فرانسه، کشوری که پل دورف در آن دستگیر شد، اپلیکیشن تلگرام در رده شبکه های اجتماعی اپ استور رتبه اول و در رده تمامی اپلیکیشن ها رتبه سوم را به خود اختصاص داد. از سوی دیگر، در ایالات متحده، تلگرام از رتبه هجدهم به رتبه هشتم در لیست برترین اپلیکیشن ها (بدون احتساب بازی) رسید. از ژانویه ۲۰۲۳، این بالاترین رتبه تلگرام است.

موسس تلگرام روز شنبه در فرانسه بازداشت شد. تحقیقات درباره او همچنان ادامه دارد. دادستانی فرانسه اعلام کرد که بازداشت دورف ممکن است تا ۸ مورد ادامه داشته باشد شهریور تمدید شود علیرغم نگرانی های مطرح شده در مورد محتوای منتشر شده در این برنامه، تلگرام در حال حاضر شاهد افزایش دانلود به خصوص در نسخه iOS و اپ استور است.

به طور کلی، رتبه بندی اپ استور اپل ترکیبی از معیارهایی مانند تعداد نصب اپلیکیشن و سرعت دانلود و سایر عوامل را نشان می دهد. بر اساس تحلیل Sensor Tower، دانلود جهانی تلگرام در iOS از روز یکشنبه تا کنون حدود ۴ درصد افزایش یافته است. این افزایش دانلود تلگرام پس از انتشار خبر دستگیری دورف، نمونه ای از این جمله است که هر خبری می تواند به سود کسب و کارها باشد. خبر دستگیری دورف حداقل به دیده شدن تلگرام کمک کرده است.

با این حال، پس از دستگیری پاول دورف، بازار ارزهای دیجیتال مرتبط با تلگرام چندان خوب نیست. به عنوان مثال، دوشنبه پنجم شهریور، ارزش بازار توکن Toncoin حدود ۲.۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا