ترندهای روز

دستگیری یک مظنون در پرونده قتل عتیقه‌فروش بازنشسته

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

تیم جنایی به محض حضور در منزل مردی ۶۰ ساله با جسد مقتولی مواجه شدند که دست و پایش با طناب بسته شده بود و آثار ۹ ضربه چاقو بر بدنش مشهود بود. همچنین بررسی های اولیه نشان داد همسایه ها صدای درگیری را در ساختمان شنیده اند و در صحنه جنایت آثار سرقت وجود دارد.

جسد این قربانی زمانی که خواهرزاده نگرانش در شب سیزدهم کشف شد فروردین او در این ماه با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و به اپراتور گفت: عمویم تنها زندگی می کند. تلفن همراه او خاموش است. برای همین الان آمدم در خانه اش اما او در را باز نمی کند و من موفق به دیدنش نشدم. از طرفی بوی شدید گاز می آید لطفا راهنمایی کنید.

با اعلام این خبر به آتش نشانان و امدادگران شهرداری تهران، دو تیم به طبقه پنجم آپارتمان مورد نظر رفتند. سرانجام با اخذ دستور قضایی درب یگان را باز کردند و لحظاتی بعد جسد خون آلود مردی میانسال کشف شد.

طولی نکشید که ماجرای این قتل به بازپرس قتل پایتخت اعلام شد و از رادیوهای کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی نیز پخش شد. دقایقی بعد بازپرس سالار صنعتگر از شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی به همراه تیم بررسی صحنه جرم در محل حادثه حاضر شد.

بررسی ها حاکی از آن است که مدتی قبل اعضای خانواده مقتول به خارج از کشور مهاجرت کرده و وی که بازنشسته بوده تنها زندگی می کند. همچنین بررسی ها نشان داد که عامل یا عاملان جنایت پس از ارتکاب قتل، شیر گاز را باز کرده اند.

ماموران تیم شناسایی در اولین اقدام با دستور بازپرس جنایی از جسد و محل جنایت انگشت نگاری کردند تا به سرنخ های احتمالی دست یابند. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی نیز با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی دوربین های مداربسته اطراف منزل مورد نظر به تحقیقات در رابطه با این پرونده محول شدند.

در نهایت با دستور رئیس کل دادگستری صنعتگر جسد مقتول برای بررسی های دقیق تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده ادامه یافت.

اکنون با گذشت بیش از دو ماه از تحقیقات جنایی، یافته های پلیس حاکی از دست داشتن مقتول در فروش عتیقه جات و سنگ های قیمتی است. بازرسی از خانه نیز نشان داد که درب ورودی سالم است و تخریب نشده و یا شخصی به زور وارد نشده است. بنابراین احتمال قتل توسط فرد یا افراد آشنا افزایش یافته است. به همین دلیل افرادی که به منزل مقتول مراجعه کرده بودند بررسی شدند.

در نهایت یک مظنون دستگیر شد که هنوز اعتراف نکرده اما اقلام متعلق به مقتول در منزل وی کشف شد. این متهم در بازجویی ها منکر قتل شد و گفت: اموال مال من است و مشغول خرید و فروش آنها هستم. مدتی با مقتول تماس گرفتم و جواب تلفنش را نداد، بعد به خانه اش آمدم و دیدم درب خانه اش پلمپ شده است. من چیزی نمی دانم.

در حال حاضر تحقیقات درباره این متهم ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا