ترندهای روز

دستیار سابق بیل گیتس، از او پولدارتر شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

استیو بالمر روز دوشنبه از بیل گیتس پیشی گرفت و ششمین فرد ثروتمند جهان شد و برای اولین بار از بنیانگذار و مدیر عامل سابق مایکروسافت ثروتمندتر شد.

دستیار سابق بیل گیتس از او ثروتمندتر شد

استیو بالمر از بیل گیتس پیشی گرفت و ارزش سهام مایکروسافت به بالاترین حد خود رسید. رشد کلی ارزش سهام این شرکت در سال ۲۰۲۴ به ۲۱ درصد رسیده است. این شرکت از طریق مشارکت با شرکت هوش مصنوعی OpenAI یکی از بزرگترین برندگان تب هوش مصنوعی است که به رکوردشکنی های متوالی بازارهای سهام ایالات متحده دامن زده است.

بالمر در سال ۱۹۸۰ به عنوان دستیار رئیس جمهور به مایکروسافت پیوست، اما بیشتر به عنوان یک مدیر تجاری عمل می کرد تا یک دستیار شخصی. به گفته فوربس، بالمر در ابتدا بر سر حقوق پایه ۵۰۰۰۰ دلاری به اضافه ۱۰ درصد رشد سودی که ایجاد می کرد مذاکره کرد، اما وقتی سهم او از رشد سود بیش از حد شد، موافقت کرد که آن را با سهام قابل توجهی مبادله کند. .

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، بیش از ۹۰ درصد از دارایی خالص بالمر به ارزش ۱۵۷.۲ میلیارد دلار مربوط به سهام مایکروسافت او است. در همین حال، بیل گیتس ثروت ۱۵۶.۷ میلیارد دلاری خود را متنوع کرده است و حدود نیمی از ثروت او از صندوق سرمایه گذاری Cascade است که او با درآمد حاصل از فروش سهام و سود نقدی سهام مایکروسافت ایجاد کرده است. وی همچنین دارای ۲۱ میلیارد دلار سهام در شرکت مدیریت پسماند «سرویس جمهوری» از طریق کاسکاد است.

گیتس، ۶۸ ساله، به آرامی ثروت خود را از طریق بشردوستی کاهش می دهد. بیل گیتس به همراه همسر سابقش ملیندا فرنچ گیتس و دوستش وارن بافت میلیاردها دلار برای ساخت بنیاد ۷۵ میلیارد دلاری گیتس هزینه کرده اند.

از زمان تأسیس این بنیاد بشردوستانه در بیش از دو دهه پیش، گیتس و همسر سابقش حدود ۶۰ میلیارد دلار از دارایی شخصی خود را اهدا کرده اند. فرنچ گیتس اخیراً به عنوان یکی از روسای این بنیاد کنار رفت و ۱۲.۵ میلیارد دلار دریافت کرد تا برای اهداف بشردوستانه خود استفاده کند.

به گزارش بلومبرگ، بیل گیتس در سال ۱۹۷۵ مایکروسافت را به همراه دوستش پل آلن تأسیس کرد و تا سال ۲۰۰۰ رهبری آن را برعهده داشت و پس از آن سکان هدایت غول نرم افزاری را به استیو بالمر سپرد و او مدیرعامل شد. مایکروسافت شد. بالمر در سال ۲۰۱۴ بازنشسته شد و در همان سال به بزرگترین سهامدار مایکروسافت تبدیل شد. او در سال ۲۰۱۴ با ۳۳۳ میلیون سهم یا ۴ درصد از سهام مایکروسافت بر اساس پرونده های نظارتی بازنشسته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا