بانک و بیمه

دست فروشندگان دلار بالا رفت

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بنکر، برخی فعالان بازار ارز معتقدند فشار نزولی ایجاد شده در بازار می تواند ناشی از مانور بانک مرکزی باشد. در همین راستا نرخ دلار آزاد به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشت.

بررسی ها از هسته مرکزی بازار ارز تهران حاکی از آن است که بازار در روز چهارشنبه تحت فشار فروش بوده است. این در حالی است که در هفته گذشته عمده نوسانات قیمتی شاخص های ارزی افزایش یافت.

نگاهی به اخبار و سیگنال های موثر بر معاملات ارزی نشان می دهد که سطح ریسک های بازار تغییر چندانی نکرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، همچنان برخی نگرانی ها در بین تجار درباره چشم انداز اقتصاد کشور وجود دارد.

بازارساز

بنابراین، روند نزولی بازار طی روز گذشته را نمی توان به تغییر فاز انتظارات تورمی نسبت داد. این موارد باعث شده فعالان بازار از قدرت بازارساز ارز صحبت کنند.

با توجه به اخبار مثبت مبنی بر میزان فروش نفت در کشور در ماه های اخیر و وضعیت مطلوب ذخایر ارزی بانک مرکزی، دست بازارسازان برای کنترل نوسانات نرخ ارز باز است و اگر چنین است، این افراد می گویند. در صورت لزوم می تواند با افزایش حمایت از ریال، نرخ ارز را کاهش دهد

در همین راستا در روزهای اخیر محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی کشور بار دیگر در خصوص وضعیت خوب ذخایر ارزی کشور اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی ما افزایش ارز بانک مرکزی است. ذخایر ارزی و من به شما اطمینان می دهم که ذخایر ارزی آزاد بانک مرکزی و ذخایر طلا در حال افزایش است.

حال باید منتظر ماند و دید تلاش بازارساز برای کنترل نرخ ارز تا چه اندازه دوام خواهد داشت و در صورت افزایش نگرانی معامله گران در هفته پیش رو، آیا حمایت های این نهاد از رشد نرخ ارز جلوگیری می کند یا خیر؟

تغییرات در شاخص های ارزی

دیروز چهارشنبه سیزدهم تیر طی ماه جاری، رشد قیمت شاخص‌های ارزی در معاملات غیررسمی در بازار ارز تهران کاهش یافت. هر برگ اسکناس دلاری در روزهای میانی هفته جاری در بازار مرز کانال ۶۲ هزار تومان معامله شد.

دیروز بازار به یکباره افت قیمتی محسوسی را تجربه کرد و به سطوح قیمتی نیمه اول کانال پایین بازگشت.

برهمین اساس قیمت اسکناس آمریکایی عصر دیروز با ۱۴۰۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز سه شنبه ۶۰ هزار و ۴۵۰ تومان فروخته شد.

یورو و پوند دیشب به ترتیب با ۱۳۰۰ و ۴۰۰ تومان کاهش، یورو ۶۵ هزار و ۵۰۰ تومان و پوند ۷۶ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شدند.

همزمان با کاهش نرخ دلار، سکه طلا نیز با نوسانات نزولی مواجه شد. هر قطعه سکه طلا طرح جدید نیز شب گذشته با کاهش ۷۸۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته ۴۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان معامله شد. نیم و ربع سکه نیز با افت قیمت ۵۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی در مبالغ ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فرش رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا