ترندهای روز

دسر شیره انگور؛ یک دسر خوشمزه و مقوی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

فرارو: دسر شیره انگور یکی از انواع دسرهای ایرانی است که به دلیل عدم وجود شکر در مواد تشکیل دهنده و شیرین کننده های طبیعی مانند شیره انگور بسیار سالم و مغذی است.

دسر آب انگور؛ یک دسر خوشمزه و مقوی

دسرها یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین غذاها در سراسر جهان هستند. دسرها جزء ثابت مهمانی ها و یکی از اصلی ترین منوهای خوشمزه رستوران ها هستند که معمولا بعد از غذا سرو می شوند. زیرا شیرینی موجود در آنها به هضم بهتر غذا کمک می کند و در کنار چای و قهوه یک عصرانه دلپذیر محسوب می شوند. دسرها در طعم های مختلفی مانند وانیلی، میوه ای، زعفرانی، شکلاتی و … تهیه می شوند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. دسر شیره انگور یکی از دسرهای سنتی است که از ترکیب آب انگور با آب و آرد تهیه می شود و دسری بسیار مقوی، خون ساز و رژیمی است و برای افرادی که دیابت دارند یا حرام هستند بسیار مناسب است. برای مصرف شکر اگر می خواهید این دسر خوشمزه و مقوی را در خانه تهیه کنید، با این مطلب با طرز تهیه دسر شیره انگور همراه باشید.

مواد لازم

آب انگور: ۱ لیوان

آب: ۳ لیوان

آرد گندم: ۱ پیمانه

کره: ۱۰۰ گرم

پودر پسته برای تزیین: به مقدار لازم

دسر آب انگور؛ یک دسر خوشمزه و مقوی

طرز تهیه

برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا آب انگور و سه لیوان آب را در قابلمه مناسبی بریزید و آرد را کم کم اضافه کنید. حالا مواد را هم بزنید تا آرد کاملا با آب انگور و آب مخلوط شود. قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و مدام مواد را هم بزنید تا غلیظ شود. وقتی مواد غلیظ شد کره را اضافه کنید و دوباره مواد دسر را هم بزنید تا حباب بزند سپس اجاق را خاموش کنید و دسر را در ظرف لیوانی یا دسر بریزید و صبر کنید تا دسر خنک شود سپس روی دسر را با پسته تزیین کنید. پودر، لذت ببرید

نکته مهم

شیره انگور یا دوشاب ماده ای شیرین و غلیظ است که معمولاً از انگور شیرین تهیه می شود. شیره انگور خاصیت گرمی دارد و مصرف آن در پاییز و زمستان بسیار توصیه می شود. این ماده مغذی سرشار از ویتامین های C، B، A و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، آهن و منیزیم است. آب انگور برای تقویت سیستم ایمنی نیز بسیار مفید است. آب انگور مرغوب باید طعم شیرین انگور را داشته باشد و شیرینی غیرطبیعی نشان دهنده بی کیفیتی شیره است. همچنین آب انگور مرغوب باید غلیظ باشد. آب انگور سنتی معمولاً تیره رنگ است. زیرا با حرارت مستقیم تهیه می شوند. از سوی دیگر، برخی از آب میوه ها قهوه ای روشن هستند، مانند شیره انگور; بنابراین رنگ شیره انگور معیار مناسبی برای تعیین کیفیت آن نیست. آب انگور مرغوب نباید طعم پوسیدگی یا ترشی انگور را داشته باشد. سعی کنید آب انگور را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا