ورزشی

دعوای جدید پرسپولیس و بیرانوند؛ این بار بر سر تاریخ فسخ قرارداد

پس از قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست و سوم و در حالی که مدیران این باشگاه در تلاش برای ساخت تیمی قدرتمند برای فصل جدید بودند، علیرضا بیرانوند در اقدامی غیرمنتظره با حضور در سازمان لیگ فوتبال ایران قرارداد خود را به صورت یک طرفه فسخ کرد. پرسپولیس. کاری کنید پرسپولیسی ها از او در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت کنند. پرونده ای که هنوز ادامه دارد و حکمی صادر نشده است.

بیرانوند بر اساس الحاقیه ای که به قراردادش با پرسپولیس اضافه شده بود، قراردادش را یک طرفه فسخ کرد زیرا در آن الحاقیه بندی وجود داشت که طبق آن پرسپولیس باید ظرف ۱۵ روز از پایان فصل مطالبات این دروازه بان را پرداخت کند. این در حالی است که پرسپولیس با وجود اینکه دو روز مانده به پایان مهلت مقرر مطالبات بیرانوند را پرداخت کرده، مدعی شد تمام مطالباتش پرداخت نشده و همچنان به این باشگاه بدهکار است و به همین دلیل قراردادش را فسخ کرده است. با این حال اکنون مشخص شده است که پرسپولیس علاوه بر این موضوع شکایت دیگری نیز از بیرانوند ارائه کرده است.

در بند ۳ الحاقیه قرارداد بیرانوند آمده است: «در صورتی که در پایان فصل، باشگاه (پرسپولیس) تمامی مطالبات بازیکن (بیرانوند) را پرداخت نکند، بازیکن می تواند پس از گذشت ۱۵ روز از آخرین بازی، قرارداد را امضا کند. فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳، از جمله بازی های لیگ برتر و جام حذفی به طور یک طرفه خاتمه می یابد.

قراردادش را در تاریخ ۳۰ فسخ کنید خرداد ۱۴۰۳ یعنی دقیقا ۱۸ روز پس از پایان آخرین بازی پرسپولیس در لیگ برتر با این باشگاه، اما پرسپولیس مدعی است در بند ۳ الحاقیه قرارداد طرفین به صراحت آمده است که «۱۵ روز از آخرین بازی فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ شامل بازی های لیگ برتر و جام حذفی «بازیکن می توانست ۱۵ روز بعد از آخرین بازی پرسپولیس در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ قرارداد خود را فسخ کند. به عبارت دیگر، بر اساس این بند و بند ۱۶ از تعاریف آیین نامه نقل و انتقالات، بازیکنان پرسپولیس مدعی هستند که فصل فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با بازی مس رفسنجان و سپاهان در فینال جام حذفی در تاریخ ۳۱. خرداد تمام شده است و بنابراین از پانزدهم خارج شده است تیر ۱۴۰۳ به بعد می توانست به دلیل عدم پرداخت مطالباتش قرارداد خود را فسخ کند.

جدال جدید پرسپولیس و بیرانوند; این بار در تاریخ فسخ قرارداد

این در حالی است که بیرانوند در لایحه دفاعیه خود گفته است که طبق بند ۴ ماده ۱۶ آئین نامه نقل و انتقالات پایان فصل به آخرین بازی تیمش یعنی پرسپولیس که ۱۲ برگزار می شود بازمی گردد. خرداد ۱۴۰۳ برگزار شده است.

جدال جدید پرسپولیس و بیرانوند; این بار در تاریخ فسخ قرارداد

حال با این شرایط باید دید کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در نهایت چه چیزی را صادر می کند. آیا بیرانوند محروم می شود یا شکایت باشگاه پرسپولیس از او رد می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا