خودرو

دعوت از باقیمانده نوبت زمستان سامانه در صورت تامین ارز


آنچه دیگران می خوانند:

مدیر عامل بهمن موتور می گوید: بهمن موتور طبق برنامه ریزی تا پایان پاییز درخواست واریز وجه کرده است و اکثر مشتریان این فصل خودروهای خود را در زمان توافق شده دریافت کرده اند. با توجه به پیگیری‌ها و حمایت‌های صورت گرفته از سوی وزارت حراست و بانک مرکزی، امید است تخصیص و تامین ارز لازم به موقع انجام شود تا برنامه تولید طبق روال فعلی ادامه یابد. روند عادی تاریخ های بعدی برای واریز پول و انعقاد قرارداد توافق خواهد شد.

در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱، وزارت امنیت با طراحی سامانه یکپارچه تحویل خودروهای داخلی بر اساس صف، از خودروسازان خواست تا محصولات خود را تنها از طریق این پلتفرم تحویل دهند. بر اساس گزارش های رسمی، تعداد افراد تعیین شده به این سامانه از تعداد برنامه و ظرفیت تولید سالانه خودرو در کشور فراتر رفته است. بنابراین با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، برخی از خودروسازان در ارائه اطلاعیه ها با مشکل مواجه هستند و نمی توانند به وعده یک طرفه سیستم یکپارچه عمل کنند.

در این زمینه، امیر میرمنصاف، مدیرعامل بهمن موتور در مورد وضعیت سفارش محصولات درخواستی بهمن موتور در سامانه یکپارچه گفت: فراخوان واریز وجه نقد برای تعدادی از شیفت های زمستانی اعلام شد و مابقی برای واریز نقدی و تکمیل مراحل ثبت نام پس از تخصیص وزارت حراست و بانک مرکزی و تامین آن فراخوان خواهد شد. ارز و تامین قطعات را با خیال راحت فراهم کرد.

مدیر عامل بهمن موتور در پاسخ به این سوال که چرا در مناقصه نوبت های زمستانی این مشکل پیش می آید، گفت: در پایان سال ۱۴۰۱ سامانه یکپارچه فروش تحویل خودروهای داخلی به صورت نوبت دهی پذیرای بیش از ۱۸ هزار نفر متقاضی یکی از محصولات بود. بهمن موتور (Dignity) متناوب علیرغم ارتباط قبلی و مکتوب کل برنامه تولید این محصول در سال ۱۴۰۲ بالغ بر پنج هزار دستگاه بوده که بخشی از آن مربوط به تعهدات سال ۱۴۰۱ با موعد تحویل ۱۴۰۲ بوده است و این نیز بوده است. مورد در جریان موضوع، مکاتبات متعددی برای افسران و مراقبین ارسال شد.

در پاسخ به این سوال که چگونه؟ بهمن وی با بیان اینکه موتور در این خصوص اعتراضی نداشته است، گفت: تبعات اختلاف فاحش طرح تولید و تعداد افراد مستقر در برنامه زمانبندی از ابتدا به مراجع و نهادهای ذیربط ابلاغ شده است و در همین راستا مکرراً.» در توافق ضمنی با وزارت محرمانه مقرر شده بود در صورت رعایت بندهای هفت گانه مندرج در این مکاتبات که مهمترین آن «تخصیص و تأمین ارز لازم» است، متقاضیان احضار شوند. در دستور اعلام واریز وجه و انعقاد قرارداد، نه تنها تخصیص و تامین ارز اعلام شده قبلی بر اساس برنامه زمان بندی و مبلغ مورد نیاز به موقع پذیرفته نشده است، بلکه تاکنون ارز مورد نیاز بسیاری از شیفت های زمستانی تخصیص و ارائه نشده است.

مدیر عامل بهمن موتور گفت: بهمن بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تا پایان پاییز، موتور برای پرداخت فراخوان داده و اکثر مشتریان این فصل خودروی خود را در زمان توافق شده تحویل خواهند گرفت. تحویل ارز مورد نیاز به موقع انجام شد تا برنامه تولید بر اساس روال عادی فعلی ادامه یابد و زمان های دیگری نیز برای پرداخت وجه و انعقاد قرارداد ذکر شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا