دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی واسط بین مردم و دستگاههای اجرایی هستند
کوچچینی نژاد در این جلسه با تاکید بر پایداری ارتباطات روستایی زیرساخت های ارتباطی را اولین نیاز ضروری در روستاها دانست و افزود: دفاتر ICT باید ارتباط بین مردم روستاها را با دستگاه های اجرایی و بر اساس فناوری های روز برقرار کنند.
افق میهن، نشست مدیران دفاتر خدمات روستایی با حضور جبار کوچچینی نژاد نماینده مردم رشت و خمام در شورای اسلامی، محمدحسین هوشنگی مدیر کل پست استان گیلان سعید زاهدی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و مدیران ادارات کل شهرستان های غرب استان در پست گیلان برگزار شد.
کوچچینی نژاد در این جلسه با تاکید بر پایداری ارتباطات روستایی زیرساخت های ارتباطی را اولین نیاز ضروری در روستاها دانست و افزود: دفاتر ICT باید ارتباط بین مردم روستاها را با دستگاه های اجرایی و بر اساس فناوری های روز برقرار کنند.
وی با بیان اینکه سرمایه ملی کشور تایید مردم از دستگاه های اجرایی است، اظهار داشت: هنر مدیران این است که به نیازهای مردم پاسخ دهند و در جهت جلب رضایت مردم به دستگاه اجرایی اقدام کنند دفاتر ICT به عنوان پیشخوان خدمات دولتی. نقش مهمی در این زمینه دارند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی در ادامه برای پیگیری مشکلات دفاتر خدمات روستایی در حوزه مالیات، تسهیلات ارزان قیمت و بیمه های اجتماعی قول مساعد داد.
مدیر کل پست گیلان در این جلسه با اشاره به اینکه توسعه اقتصاد دیجیتال در روستاها از اهداف و اولویت های پست گیلان در سال جاری است افزود: بخشی نگری باعث شده تا بازارهای منسجمی برای فروش محصولات استراتژیک و بومی ایجاد شود. محصولاتی در روستاهای گیلان شکل نمی گیرد، لذا دفاتر پیشخوان روستایی به عنوان سرمایه گذار در حوزه ارتباطات می توانند با شناسایی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان خرد در روستاها، علاوه بر جذب سرمایه گذار، به عنوان مراکز مبادله کالا و محصولات در روستاها عمل کنند. جهت تجارت الکترونیک در روستاها
هوشنگی در ادامه تصریح کرد: اگر این طرح به صورت پایلوت در گیلان اجرا شود می تواند الگوی اقتصادی خوبی در کشور باشد و باعث اشتغال پایدار و رونق اقتصاد روستایی شود.
لازم به ذکر است در پایان این جلسه سعید زاهدی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به مشکلات مدیران دفاتر ICT در حوزه های ارتباطی پاسخ داد.