ترندهای روز

دفاع تمام‌قد ولادیمیر پوتین از ایران

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ در جمع خبرنگاران خارجی حاضر شد و به سوالات سران برخی خبرگزاری های خارجی پاسخ داد. در همین رابطه ولادیمیر پوتین در پاسخ به سوال علی نادری مدیرعامل این خبرگزاری در حاشیه نشست سن پترزبورگ به نقش محوری آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید کشورمان اشاره کرد. توسعه روابط تهران و مسکو و تداوم همکاری های دو کشور تا تحقق دستاوردهای توافق شده. تاکید کرد.

رئیس جمهور روسیه در بخشی دیگر از پاسخ به این سوال که تعهدات پادمانی ایران در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد، گفت: به نظر ما، ایران به طور کامل به تعهدات خود در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند بوده و آنها را نقض نکرده است.

ولادیمیر پوتین در دفاع از عملکرد کشورمان در برنامه جامع اقدام مشترک آمریکا یا برجام، اظهار داشت که آمریکا به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و جالب است که به ایران گفته اند باید یک طرفه به تعهدات خود پایبند باشید. این مسخرست.

وی افزود: موضع روسیه پایبندی به برجام و عدم درخواست تعهدات اضافی از یکدیگر است. ما از ایران خواستیم آرامش خود را حفظ کند و به برجام پایبند باشد، اما من همیشه با خودم فکر می کردم که چگونه می توان برجام را پیش برد؟

پوتین همچنین تاکید کرد که باید مکانیسم های جدیدی پیدا شود. اینکه یک دولت توافق نامه امضا کند و دولت بعدی آن را له کند که این توافق نیست!

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: در اوکراین نیز شاهد این موضوع هستیم. سیاست های دوگانه آمریکا و غرب.

پوتین با تاکید بر حق مسلم ایران برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای، افزود: ایران به تمام تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند بوده و به نظر من ایران حق مشروعی برای استفاده از انرژی هسته ای دارد و غرب باید این موضوع را بپذیرد.

رئیس جمهور روسیه بار دیگر نسبت به مواضع دوگانه غرب در قبال برنامه هسته ای ایران هشدار داد و گفت: اگر غرب به این روند ادامه دهد، شاید ایران دیگر به تعهدات خود عمل نکند.

لازم به ذکر است که مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ تا ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) برگزار می شود و این شهر روسیه در این مدت میزبان مقامات و کارشناسان مختلفی از کشورهای مختلف خواهد بود.

به گفته مسئولان کمیته سازماندهی نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ، موضوع اصلی مجمع امسال «ایجاد نقاط رشد جدید، اساس جهان چند قطبی» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا