بانک و بیمه

دلار، فرانک و یوآن پربازده ترین ارز های فیات!

هادی بهرامی; بازار: ارزهای فیات واحد پول رایج کشورها هستند که ما به صورت روزانه در قالب اسکناس، اسکناس دیجیتال، بین بانکی و سکه از آنها استفاده می کنیم. در تئوری و از دیدگاه بسیاری از مردم، ارزهای فیات بدون پشتوانه هستند، ارزش فیزیکی ندارند و توسط دولت ها برای مدیریت اقتصاد و معیشت مردم چاپ می شوند. بزرگترین مشکل ارزهای فیات، توانایی چاپ آنها بدون محدودیت است که منجر به تولید بیش از حد و افزایش تورم می شود. البته به نظر می رسد کشورهایی هستند که با اقتصاد و هوشیاری جلو می روند و خزانه را برای ارز فیات خود پر می کنند تا ارزش پول ملی را حفظ کنند.

لازم به ذکر است که برخی از ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا یا دلار و سایر سکه های پایدار وجود دارند که ما به آنها سکه های پایدار الگوریتمی می گوییم. اما باد بر این عقیده بود که ارزهای فیات زیادی وجود دارد و فقط باید روی مطمئن ترین و پربازده ترین و همچنین پربازده ترین آنها تمرکز کرد و در شرایط خوب در صرافی های شخصی یا در صورت امکان در صرافی های مجازی خرید کرد. برای رسیدن به اهداف خاصی پس انداز کرد و سود کرد.

برخی از کشورها مانند آمریکا، چین، ژاپن، عربستان سعودی و سوئیس از رشد اقتصادی خوبی برخوردار هستند و هر سال بر قدرت اقتصادی، نظامی و سیاسی آنها افزوده می‌شود که باعث افزایش قیمت و ارزش پول کشورشان نسبت به کشورهای ثالث می‌شود. کشورهایی که ارزش آن دو برابر است. بانک های خلق چین و بانک ملی لهستان بیشترین افزایش ذخایر طلا را در سال ۲۰۲۳ به ثبت رساندند، از سوی دیگر بانک ملی ازبکستان و قزاقستان بزرگترین فروشندگان طلا بودند و در نهایت می توان نتیجه گرفت که چین و لهستان قصد دارد حجم ذخایر خود را افزایش دهد و ذخایر خود را افزایش دهد که البته منجر به افزایش ارزش پول ملی خواهد شد.

اکثر مردم فکر می کنند که برای حفظ ارزش سرمایه خود باید در سهام، ارزهای دیجیتال، املاک و مستغلات، اتومبیل و دلار سرمایه گذاری کنند. در حالی که گزینه های دیگری نیز وجود دارند که برای یافتن، تحلیل و خرید به خلاقیت و علم نیاز دارند تا از گزینه های مختلف سود خوبی کسب کنند. تحلیلگر و نویسنده این مقاله به تحقیق و بررسی فراکتال های قیمت، بازده و نوسانات هر ارز پرداخته است. در زیر ۶ ارز فیات بسیار سودآور آورده شده است. توجه داشته باشید که فقط عملکرد گذشته و داده های اقتصادی بررسی شده است، نه نمودارهای فنی.

۱- دلار آمریکا
قدرت دلار آمریکا به دلیل قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی این کشور است و به ویژه در کشورهای جهان سوم یا کشورهای دارای تورم، افزایش بازده و قیمت چندین برابر خواهد بود. چرا که ارزش پول کشور در برابر دلار آمریکا هر روز در حال کاهش است و این امر منجر به کاهش قدرت خرید و کاهش معیشت مردم می شود. قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد در سال گذشته ۵۰ درصد، در سه سال گذشته ۲۳۸ درصد و در پنج سال گذشته ۵۴۷ درصد افزایش یافته است که در مقایسه با سایر ارزهای دولتی و فیات نشان دهنده بازدهی است.

۲- فرانک سوئیس
سوئیس یکی از کشورهایی است که هرگز وارد جنگ و درگیری با سایر کشورها نمی شود و تمرکز خود را بر رشد اقتصادی و سطح رفاه دارد که منجر به افزایش ارزش پول ملی شده است. اقتصاد سوئیس ساختارمندتر و علمی تر از آمریکا و انگلیس است و همه امور آن بر اساس محاسبات است. بنابراین، نسبت به سایر گزینه ها اطمینان بیشتری نسبت به افزایش ارزش فرانک وجود دارد. قیمت فرانک سوئیس در بازار آزاد در سال گذشته ۴۱ درصد، در سه سال گذشته ۲۲۰ درصد و در پنج سال گذشته ۵۴۰ درصد افزایش یافته است که نشان دهنده بالاترین بازدهی پس از دلار در مقایسه با سایر دولت ها است. اوراق قرضه و ارزهای فیات

۳- یوان چین
اگرچه صادرات ایران به دلیل تحریم ها کاهش چشمگیری داشته است، اما همچنان تجارت خوبی با کشورهای همسایه به ویژه با چین داریم که به ۳۰ میلیارد دلار رسیده و احتمال افزایش آن به ۵۰ میلیارد دلار وجود دارد. انباشت طلا، افزایش ذخایر ارزی، صادرات عظیم در سراسر جهان و تجارت با ایران باعث شده ارزش یوان نسبت به ریال افزایش چشمگیری داشته باشد. قیمت یوان چین در بازار آزاد در سال گذشته ۴۱ درصد، در سه سال گذشته ۱۸۸ درصد و در پنج سال گذشته ۵۰۰ درصد افزایش یافته است که بالاترین بازدهی در مقایسه با سایر ارزهای دولتی و فیات است که دلار نشان می دهد. ارزها

سایر ارزها
ارزهای دیگری هم هستند که در این یک سال، سه سال و پنج سال بازده خوبی داشته اند. اما ما سه ارز قوی را با حمایت رو به رشد معرفی کرده ایم تا سرمایه گذاران بتوانند در صورت امکان روی آنها سرمایه گذاری کنند یا حداقل با حرکات آن آشنا شوند. عربستان سعودی در سال های اخیر توانسته است ارزش پول کشور خود را افزایش دهد و به دلیل رشد اقتصادی و افزایش قدرت در منطقه و حتی جهان، علیرغم حضور شرکت های بزرگ (آرامکو، سابیک، سامبا) آن را قوی تر از گذشته کند. ) و الرجحی). از سوی دیگر، دینارهای کویت و عراق به دلیل عدم تحریم و تجارت با ایران و همچنین ارتباط با سایر کشورهای جهان از ارزش پولی خوبی برخوردار بوده و در مقایسه با ریال ایران بازده خوبی را به ثبت می‌رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا