اقتصاد جهان

دلار آمریکا در آستانه بدترین عملکرد ماهانه قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از بلومبرگ، افزایش احتمال توقف سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا منجر به کاهش بیشتر ارزش دلار شده است.

خوش بینی معامله گران به احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، دلار را برای چهارمین روز متوالی کاهش داد و این ارز را در آستانه بدترین عملکرد ماهانه خود از نوامبر سال گذشته قرار داد.

بازدهی خزانه داری آمریکا امروز پس از افزایش روز قبل تغییر چندانی نداشت. بازده اوراق دو ساله که سیاست فدرال رزرو را تعیین می کند، هفته گذشته به پایین ترین سطح خود رسید. بازده اوراق ۱۰ ساله ۸ واحد کاهش یافت و به حدود ۴.۴ رسید.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه جولای آخرین افزایش نرخ بهره بوده است، اما هشدار داده اند که اگر پیش بینی بازار درست باشد و روند کاهش نرخ بهره در پایان سه ماهه اول سال آینده آغاز شود، چشم انداز اقتصادی باید ضعیف تر شود.

معامله گران از نزدیک داده های اقتصادی این هفته ایالات متحده، به ویژه داده های تورم را که اولویت فدرال رزرو است، تماشا خواهند کرد.

در ایالات متحده، فروش خانه های نوساز در ماه اکتبر به دلیل افزایش نرخ رهن و اجاره و کاهش تقاضا کاهش یافت. برخی تحلیلگران بر این باورند که با توجه به اینکه تورم همچنان بالاتر از هدف ۳ درصد است، تسهیل پولی ممکن است دوباره به تعویق بیفتد.

انتهای پیام/۶۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا