بانک و بیمه

دلار از سکه افتاد، فلزات گران شدند!

بازار؛ گروه صنعت: گروه بزرگی از فلزات اخیراً یک روند صعودی همزمان را تجربه کردند که با حمایت بسیاری از عوامل اقتصادی و ژئوپلیتیکی همراه بود، بدون اشاره به عوامل عرضه و تقاضا، اما شاید بتوان دلیل این امر را ترس از بلاتکلیفی اقتصاد دانست. و وضعیت بی ارزش ارزش دلار را می توان در برابر شش ارز اندازه گیری کرد.

دلار آمریکا با یک سری گزارش های قابل پیش بینی و بدهی های بالا که هر روز به آن افزوده می شود، نگرانی های زیادی را برای اقتصاد جهانی ایجاد کرده است و در یک واکنش منطقی، کشورها و سرمایه گذاران از آن فاصله گرفته و به دنبال سرمایه گذاری مطمئن تر و تنوع بخشی در خود هستند. سبد دارایی . در نتیجه، بسیاری از فلزات توانستند به دستاوردهای قوی دست یابند.

به عنوان مثال، معاملات آتی طلا جمعه گذشته به رکورد جدیدی رسید، زیرا قرارداد تحویل ژوئن حدود ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۲۴۱۷.۴ دلار در هر اونس رسید و حتی از ۲۵۰۹ دلار گذشت. با این حال، در زمان تنظیم گزارش، طلا به قیمت ۲۴۱۵.۳۲ دلار خرید و فروش می شد.

بارت ملک، رئیس استراتژی‌های کالا در TD Securities، معتقد است که افزایش قیمت طلا با حمایت از بخش املاک چین و انتظارات برای کاهش دیگر نرخ بهره آمریکا در سال جاری کمک کرده است.

بارت ملک، رئیس استراتژی‌های کالا در TD Securities، معتقد است که افزایش قیمت طلا با حمایت از بخش املاک چین و انتظارات برای کاهش دیگر نرخ بهره آمریکا در سال جاری حمایت می‌شود.

معاملات آتی مس برای تحویل جولای در روز جمعه با ۳.۶ درصد افزایش به ۵.۰۵ دلار در هر پوند رسید که بالاترین رقم در تاریخ آنهاست.

از ابتدای سال ۲۰۲۴، مس بیش از ۳۰ درصد، به طور دقیق تر، ۵.۰۵ دلار در زمان گزارش، یعنی ۳۰.۸۸ درصد، به دلیل افزایش تقاضا و کاهش عرضه و ورود سرمایه گذاران بی ثبات افزایش داشته است. برای سود، او در کوتاه مدت گفت.

پلاتین نیز در روز جمعه حدود ۱۰۷۶ دلار در هر اونس معامله شد و نزدیک به بالاترین سطح خود در یک سال گذشته معامله شد.

با توجه به ادامه کسری عرضه در بازار، پلاتین به رشد هفتگی حدود ۸ درصد دست یافت.

علاوه بر عوامل اساسی عرضه و تقاضا، فلزات نیز تحت تأثیر کاهش اخیر دلار آمریکا قرار گرفته اند و خرید کالا را برای دارندگان سایر ارزها ارزانتر کرده است.

دیوید میلر، مدیر ارشد سرمایه گذاری در کاتالیست فاندز، معتقد است کسری عظیم فدرال در ایالات متحده باعث تضعیف دلار و افزایش ارزش فلزات گرانبها خواهد شد.

عملکرد ارز ایالات متحده در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی در حال کاهش است

کاهش ارزش دلار فلزات را گران کرده است

شاخص دلار – که عملکرد ارز ایالات متحده را در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی اندازه گیری می کند – از ابتدای ماه می حدود ۱.۶ درصد کاهش یافته است اما از ابتدای سال در بالاترین حد خود باقی مانده است.

دیوید میلر، مدیر ارشد سرمایه گذاری در کاتالیست فاندز، معتقد است کسری عظیم فدرال در ایالات متحده باعث تضعیف دلار و افزایش ارزش فلزات گرانبها خواهد شد.

میلر همچنین معتقد است که عوامل افزایش قیمت طلا و نقره به ویژه ترکیبی از عرضه محدود و فشار ناشی از تورم بالاتر از هدف فدرال رزرو است.

تورم سالانه ایالات متحده در آوریل گذشته از ۳.۵ درصد در ماه مارس به ۳.۴ درصد افزایش یافت، اما همچنان بالاتر از هدف ۲ درصد است.

برایان لاندین، سردبیر خبرنامه طلا، گفت عامل مشترک افزایش قیمت طلا، نقره و دلار از ابتدای سال جاری این بود که آنها به عنوان “پناهگاه امن” تلقی می شدند که منعکس کننده نگرانی سرمایه گذاران در مورد تورم جهانی است. بار بدهی و نرخ بهره بالا.

مس مانند طلا یک فلز گرانبها محسوب نمی شود، اما به عنوان یک فلز صنعتی از انتظارات افزایش تقاضا، محدودیت های عرضه جهانی، بهبود رشد اقتصاد جهانی و مشکلات ذوب در چین سود برده است.

چرا مس گران است؟

از سوی دیگر، مس مانند طلا یک فلز گرانبها محسوب نمی شود، اما به عنوان یک فلز صنعتی از انتظارات افزایش تقاضا، محدودیت های عرضه جهانی، بهبود رشد اقتصادی جهانی و مشکلات کارخانه های ذوب در چین بهره مند شده است.

جان کاروسو، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures، وضعیت بازارهای فلزات را با گفتن این جمله توصیف می‌کند: «مربع بالا همه قایق‌ها را بلند می‌کند».

کاروسو خاطرنشان کرد که مس و نقره از این واقعیت سود می برند که رسانای عالی الکتریسیته هستند، در حالی که طلا از افزایش بی سابقه بدهی ایالات متحده سود می برد.

رئیس مدیریت ثروت لیبرتاس: عدم قطعیت در مورد وضعیت اقتصاد جهانی باعث افزایش تقاضا برای دارایی های مطمئن و اختلال در زنجیره تامین شده است که علاوه بر افزایش تقاضای صنعتی، عرضه فلزات را نیز تهدید می کند.

در حالی که آدام کاس، رئیس مدیریت دارایی در لیبرتاس، معتقد است فلزات طلا، نقره و مس به دلیل عدم اطمینان اقتصادی، سود قابل توجهی را شاهد هستند. این عدم اطمینان در مورد وضعیت اقتصاد جهانی منجر به افزایش تقاضا برای دارایی های مطمئن و اختلال در زنجیره تامین شده است که علاوه بر افزایش تقاضای صنعتی، عرضه فلزات را نیز تهدید می کند.

آدام گفت که با وجود خواص متفاوت هر یک از این سه فلز، وجه مشترک بین آنها نگرانی در مورد شرایط اقتصادی و بازار جهانی و نیاز به حمایت از تمایل به تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا