بانک و بیمه

دلار در کانال ۵۰ هزار و سکه ۴۰ میلیون| افت شدید تقاضا در بازار ارز؛ همه فروشنده شدند

بازار؛ گروه بانک و بیمه: گزارش میدانی بازار از وضعیت بازار ارز نشان می دهد که برخلاف هفته های گذشته در این منطقه، این روزها رهگذران میدان فردوسی و خیابان های اطراف آرامش خاصی را احساس می کنند و تنها صدای آشنای «دلار، دلار» شنیده می شود. دلار شما ۵۸ هزار تومان است» «از دلالان و دلالان موبایلی خریدیم که اغلب روی موتورسیکلت های پارک شده ایستاده یا می نشینند و بسته های ایران چک ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی در دست دارند.

بر اساس مشاهدات؛ بازار برای خرید ارز خالی است و بیشتر آنها فروشنده این محصول هستند، چرا که بسیاری از افرادی که قبلا ارز را با قیمت بالا در بازار آزاد خریداری می کردند، اکنون بیم آن دارند که به دلیل کاهش روزافزون قیمت در بازار ممکن است در نهایت با زیان های بیشتری روبه رو شوند، از سوی دیگر ادامه این روند در نرخ غیررسمی دلار تلگرام و دلار فردای که از ابتدای ماه جاری تاکنون روندی نزولی داشته است، تاثیر بسزایی در کاهش نرخ ها داشته است. در بازار ارز، افت قیمت که به صاحبان و گردانندگان بازار ارز پیام می دهد که این کالا را نخرند بلکه آن را بفروشند، بنابراین قیمت دلار آزاد هم اکنون به ۵۰ هزار تومان رسیده است.

اکنون خبری از سر و صدای دلالان در بازار ارز نیست و بیشتر حاضران در این بازار فروشنده هستند، از سوی دیگر تقاضا برای خرید ارز نیز کاهش یافته است به طوری که دلالان قیمت های زیر ۵۹ و ۵۹ را عرضه می کنند. گاهی ۵۸ هزار تومان. پیشنهاد برای فروشندگان

بازار فارکس مملو از فروشندگان است

دلاری که قیمت آن در پایان ماه گذشته به ۷۰ هزار تومان رسیده بود، اکنون بیش از ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت را نشان می دهد. البته کانال های تلگرامی معمولا مقداری بالاتر از نرخ معاملاتی ارز در بازار تعیین و منتشر می کنند، با تعیین نرخ به گونه ای که خریداران ارز، خریداران دلار ۵۹ هزار تومانی نباشند خبرهای امیدوارکننده ای از جمله انتشار این ارز است. ارزهای قفل شده کشورمان فراتر از مرزها. همزمان با دستیابی به منابع ارزی مناسب، رونق فروش نفت نیز منجر به انتشار گزارش‌های مثبتی از شاخص‌های کلان اقتصادی از جمله کاهش نرخ تورم شد که منجر به عدم افزایش رشد قیمت ارز و حتی پیش‌بینی آن شد. یک کاهش

اما خبری از سر و صدای دلالان در بازار فارکس نیست و اکثر حاضران در این بازار فروشنده هستند. از سوی دیگر، از آنجایی که تقاضا برای خرید ارز نیز کاهش یافته است، دلال ها قیمت های کمتر از ۵۹ و گاهی ۵۸ هزار تومان را به فروشندگان عرضه می کنند. یکی از فعالان بازار ارز در پاسخ “بازار” وی در خصوص دلایل افت قیمت و آینده این بازار گفت: همانطور که می بینید خرید دلاری در بازار صورت نمی گیرد و فروشندگان جایگزین متقاضیان ارزی شده اند که اواخر سال گذشته به اینجا هجوم آورده بودند. ماه وی در ادامه افزود: با توجه به اجرای سیاست های بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز متقاضیان واقعی و کاهش تنش های سیاسی در منطقه، قیمت ها در بازار سکه و ارز کاهش یافته است و این بعید نیست که این روند در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

سکه ۴۶ میلیون تومانی بهار آزادی ۲ تا ۳ هفته اخیر هم اکنون ۴۰ میلیون تومان است و هر گرم طلای ۱۸ عیار که در پایان ماه گذشته به بیش از ۴ میلیون رسید، اکنون با افت به ۳۴۰۰ رسیده است. ۰۰۰ تومان به قیمت رسیده است

قیمت سکه و طلا در حال کاهش است

علاوه بر افت قیمت در بازار ارز، قیمت انواع سکه نیز روند نزولی را در بازار شاهد بوده است. علاوه بر این، به دلیل کاهش قیمت جهانی از یک سو و روند نزولی قیمت ها در بازار ارز از یک سو، قیمت طلا در حال کاهش است. بنابراین سکه تمام بهار آزادی ۴۶ میلیون در ۲ تا ۳ هفته اخیر در کانال ۴۰ میلیون تومان قرار گرفته است. و هر گرم طلای ۱۸ عیار که در پایان ماه گذشته بیش از ۴ میلیون بود با افت قیمت اکنون به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه تمام پر آزادی طرح قدیم امروز ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. همچنین هر مثقال طلا در بازار داخلی ۱۴ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان ارزش گذاری شده است. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی ۲۳۱۸ دلار است. در معاملات امروز مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۴۴ هزار و ۵۸۸ تومان و حواله دلاری با نرخ ۴۱ هزار و ۶۳۲ تومان معامله می شود. قیمت هر اسکناس یورو در صرافی ایران نیز نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۹۸۲ تومان افزایش یافت و نرخ انتقال یورو نیز به ۴۴ هزار و ۸۰۱ تومان رسید. از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۱۴۱ تومان نسبت به روز کاری گذشته افزایش یافته و نرخ انتقال آن ۱۱ هزار و ۳۳۶ تومان است.

با بازگشت آرامش در بازار ارز و طلا، قیمت ها نیز به سمت ارزش واقعی حرکت می کنند، مثلا دلار زیر ۶۰ هزار تومان و سکه ۴۰ میلیون تومان است که هم اکنون در بازار فراوان است و قیمت ها از این کالاها روند نزولی دارند

طلا و ارز به سمت ارزش واقعی قیمت حرکت می کنند

کاهش تدریجی قیمت ها در بازار ارز از ابتدای ماه جاری در حالی آغاز شده است که به گفته کارشناسان دلار ۷۰ هزار تومانی و سکه که یک چهارم ارزش آن را تشکیل می داد، حباب تشکیل دادند و نرخ آن در پایان این ماه به ۴۶ میلیون رسید. با توجه به کاهش التهاب بازار، قیمت ها اکنون مسیر نزولی را در پیش گرفته اند. کاهش قیمتی که آلبرت بغزیان کارشناس اقتصادی در مصاحبه ای از آن می گوید “بازار” وی می گوید: با بازگشت آرامش در بازار ارز و طلا، قیمت ها نیز به سمت ارزش واقعی پیش می رود، به عنوان مثال دلار زیر ۶۰ هزار تومان و سکه ۴۰ میلیون تومان است که اکنون به وفور در بازار یافت می شود. ، و قیمت این کالاها کاهش می یابد. قیمت ثابت است.

وی تصریح کرد: علاوه بر کاهش تنش های سیاسی در منطقه، انتشار اخبار گشایش ارزهای جدید و اقدامات بانک مرکزی در حراج های متوالی شمش طلا در بازار و همچنین حضور پررنگ بازارسازان در منطقه ، نیز به این امر کمک کرد – و فعالان بازار ارز به کاهش قیمت و تقاضا برای این کالاها اشاره کردند که تاثیر بسزایی در جلوگیری از رشد سریع نرخ سود و روند نزولی آنها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا