ترندهای روز

دلار دقیقا تا چه نرخی ارزان خواهد شد؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

در این گزارش آمده است:

* قیمت دلار آزاد نتوانست سطوح قیمتی نیمه اول کانال ۵۷ هزار تومانی را تحمل کند. به گفته برخی کارشناسان محدوده قیمتی ۵۷ هزار و ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان هسته اصلی روند نزولی دلار است. این در حالی است که در روزهای اخیر برخی از فعالان بازار آزاد از دلار ۵۵ هزار تومانی صحبت می کردند.

* نرخ سکه طلا نیز روز گذشته علاوه بر دلار به شکست حمایت ۴۰ میلیون تومانی در بازار واکنش چشمگیری نشان داد و به نیمه کانال ۴۰ بازگشت.

* بازار ارز یک روز افزایشی را پشت سر گذاشت. نرخ دلار آزاد روز یکشنبه پس از طی مسیر نزولی به ۵۷ هزار و ۳۵۰ تومان رسید که دیروز تا حدودی در بازار جبران شد و قبض آمریکا به نیمه دوم این کانال بازگشت. به نظر می رسد شرایط بازار برای کاهش بیشتر نرخ ارز آماده نیست. البته باید توجه داشت که نگاه برخی از فعالان ارزی کشور در این زمینه رو به افول است. این افراد کف حمایتی اصلی بازار را ۵۵ هزار تومان می دانند و معتقدند با فرض عدم ریسک جدید سیاسی، نرخ دلار در هفته های آینده به سمت این رقم پیش می رود. در این میان بسیاری از معامله گران هستند که تمایلی به کاهش نرخ ارز ندارند.

دلار چقدر ارزان می شود؟

* این افراد در روزهای آخر فروردین ماه با تکیه بر ریسک های منفی آن دوران، مقادیر قابل توجهی از دارایی های ارزی را خریداری کرد و با شروع روند نزولی، آن را دنبال نکردند و از عرضه دارایی های خریداری شده خودداری کردند. در نتیجه این دسته از معامله گران سعی می کنند در معاملات فردا حداقل نرخ ارز را به سطوح هفته های قبل برسانند تا دارایی های خود را از زیان خارج کنند.

* دیروز دوشنبه ۷ خرداد در ماه جاری روند نرخ شاخص های ارزی در معاملات غیررسمی افزایشی بود. هر ورق دلار آزاد که روز یکشنبه ۵۷ هزار و ۳۵۰ تومان معامله می شد، در عصر دیروز با حدود ۴۵۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز گذشته ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

* این در حالی است که نرخ رسمی دلار مبادلات طلا و ارز روز گذشته افت ۲۶ تومانی را در بازار تجربه کرد و ۴۴ هزار و ۸۹۰ تومان فروخته شد. دیروز علاوه بر دلار آزاد، یورو و پوند نیز در بازار با افزایش ۳۵۰ و ۴۵۰ تومانی به ترتیب در ارقام ۶۳ هزار تومان و ۷۳ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد.

* در بازار روز یکشنبه قیمت سکه طلا طرح جدید پس از حدود ۲ ماه از ۴۰ میلیون تومان عبور کرد و ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. اما با افزایش نرخ دلار آزاد در بازار روز گذشته، قیمت سکه نیز مجددا افزایش یافت و با اختلاف ۶۰۰ هزار تومانی نسبت به نرخ روز گذشته، ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شد. نیم سکه و ربع سکه در روز گذشته به ترتیب ۲۰۰ هزار و ۱۰۰ هزار تومان افزایش را تجربه کردند و به ترتیب ۲۳ میلیون و ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شدند.

دلار چقدر ارزان می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا