بانک و بیمه

دلار مبادله‌ای از ۵۰ هزار تومان عبور کرد

به گزارش افق میهن، معاملات امروز (شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳) مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۵۰ هزار و ۴۲ تومان و حواله دلاری نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل با نرخ ۴۷ هزار و ۷۵۰ تومان معامله می شود.

افزایش جزئی قیمت دلار نیما از ماه های قبل آغاز شد و در حالی که همچنان ادامه دارد، وزیر اقتصاد اعلام کرد: سیاست جدید ما این است که بازار را به نرخ نیما نزدیک کنیم، آن را افزایش می دهیم. ” دلار نیما و کاهش نرخ بازار.

اما آنطور که فرزین رئیس کل بانک مرکزی گفته است امکان افزایش بیشتر قیمت ارز نیما وجود ندارد. وی در شورای اسلامی گفت: از ابتدای سال تاکنون قیمت این ارز از حدود ۴۱ هزار تومان به حدود ۴۷ هزار تومان رسیده است، یعنی تغییرات نرخ ارز را تحت تاثیر متغیرهای اساسی ایجاد کرده ایم. نمی توان بیش از این مقدار را افزایش داد زیرا ما هم نگران نرخ تورم هستیم، پایین بودن نرخ ارز برای کنترل تورم است و اگر با سیاست پولی اتخاذ شده نرخ تورم افزایش یابد این سیاست مناسب به نظر نمی رسد.

این در حالی است که در چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت دلار نیما بودیم که احتمالاً نشان دهنده عزم جدی وزارت اقتصاد برای افزایش قیمت دلار نیما برای حمایت از بورس و معامله گران است.

باید گفت؛ قیمت هر اسکناس یورو نیز در صرافی ایران به ۵۴ هزار و ۷۵۵ تومان و نرخ انتقال یورو نیز نسبت به دیروز به ۵۲ هزار و ۲۴۷ تومان افزایش یافت.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات با افزایش نسبت به روز کاری گذشته ۱۳ هزار و ۶۲۶ تومان ارزش گذاری شد و نرخ حواله درهم ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است. قیمت یکصد دینار عراق امروز با ۳۸۱۷۶ ریال افزایش نسبت به روز گذشته در صرافی اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا