اخبار اقتصاد ایران

دلار نیما گران‌تر شد/ جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله :: افق میهن

مرکز مبادلات طلا و ارز ایران قیمت هر اسکناس دلار، یورو و درهم آمریکا را اعلام کرد.

به گزارش افق میهن، در معاملات امروز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۴۹ هزار و ۸۷۸ تومان و حواله دلاری نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته با نرخ ۴۷ هزار و ۱۸۸ تومان معامله می شود.

آغاز افزایش جزئی قیمت دلار نیما از ماه های قبل آغاز شد و در حالی که همچنان ادامه دارد، وزیر اقتصاد اعلام کرد: سیاست جدید ما نزدیک کردن بازار به نرخ نیما است. باعث افزایش دلار نیما و کاهش نرخ بازار خواهد شد.

اما همانطور که فرزین رئیس کل بانک مرکزی گفته است، امکان افزایش بیشتر قیمت ارز نیما وجود ندارد. وی در شورای اسلامی گفت: از ابتدای سال تاکنون قیمت این ارز از حدود ۴۱ هزار تومان به حدود ۴۷ هزار تومان رسیده است. ما نگران نرخ تورم نیز هستیم، نرخ پایین ارز برای کنترل تورم است و اگر با سیاست های ارزی اتخاذ شده نرخ تورم افزایش یابد، آن سیاست ها مناسب به نظر نمی رسد.

این در حالی است که در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت دلار نیما بودیم که احتمالاً حکایت از عزم جدی وزارت اقتصاد برای افزایش قیمت دلار نیما در راستای حمایت از بورس و معامله گران دارد.

باید گفت؛ قیمت هر اسکناس یورو در صرافی ایران نیز به ۵۴ هزار و ۷۵۴ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۵۱ هزار و ۸۰۱ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات با افزایش نسبت به روز کاری قبل ۱۳ هزار و ۵۸۱ تومان و نرخ حواله ۱۲ هزار و ۸۴۹ تومان است. قیمت یکصد دینار عراق امروز در صرافی با ۳۸۰۶۶ ریال افزایش نسبت به روز گذشته اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا