طلا و ارز

دلایل افزایش قیمت طلا و سکه/ حباب ۶.٢ میلیون تومانی سکه







رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش ۸۱ دلاری قیمت جهانی طلا در هفته گذشته و همچنین نوسانات نرخ ارز کشور، تاثیر این عوامل را بر قیمت سکه و طلای داخلی برشمرد و تاکید کرد: با تمام این اوصاف بازار این جهش های قیمتی همچنان راکد است و خبری از افزایش تقاضا نیست.



به گزارش ایران تحلیل، نادر بذرافشان با اشاره به وضعیت بازار داخلی طلا و سکه در هفته گذشته، اظهار کرد: محدوده اونس جهانی طلا در هفته گذشته افزایش چشمگیری داشت و حدود ۸۱ دلار افزایش یافت. در حال حاضر ۲۱۶۴ دلار است. قیمتی دارد. از سوی دیگر قیمت طلا و سکه نیز در بازار داخلی نسبتا بالا بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، این پیش بینی ها با افزایش قیمت اونس جهانی در سال جدید محقق شد و در سه ماه گذشته (سال) افزایش چشمگیری داشت. این افزایش قیمت اونس جهانی بر بازارهای داخلی در سراسر جهان تأثیر خواهد گذاشت. علاوه بر این، نوسانات نرخ ارز در بازار داخلی ما قابل توجه بوده است و این دو پارامتر اصلی باعث افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شده است.

وی افزود: البته نکته جالب و مهم این است که برخلاف گذشته که قیمت ها روند صعودی مشخصی داشت، این موضوع نیز بر تقاضا تاثیر گذاشته و تقاضای کاذبی را در بازار ایجاد کرده است، اما در نوسانات اخیر تاثیری نداشته است. افزایش تقاضا و رکورد ثبت شده از ابتدا سال بر بازار سکه و به ویژه بازار مصنوعات طلا حاکم بود و هنوز هم وجود دارد. جدا از اینکه در روزهای پایانی سال و قبل از ماه مبارک رمضان هستیم، افزایش تقاضا وجود ندارد.

این نماینده صنفی خاطرنشان کرد: بازار نسبت به سال های گذشته وضعیت خوبی نداشت. در آن سال، اصناف کشور، به‌ویژه اصناف صنعت طلا و جواهر، در رکود شدیدی قرار داشتند. اما امیدواریم در سال جدید رونق به صنعت طلا و جواهر و بازار کشور بازگردد و فضای کشور و اصناف و مردم نسبت به شرایط اقتصادی و مالی بهتر شود. این امر مستلزم تغییر رویکرد سیاستی است.

سکه از ۳۷ میلیون تومان و طلا از ۳ میلیون تومان گذشت

وی با اشاره به آخرین قیمت معاملاتی سکه و طلا در بازار روز گذشته (پنجشنبه) و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه طرح جدید با دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان افزایش قیمت است. نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز. در گذشته بازار به ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در پایان هفته با دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته، ۳۵ میلیون تومان تعیین شد. برای سکه کوچکتر، نیم سکه با یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه به ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت. و ۶۰۰۰۰۰ تومان









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا