ورزشی

دلیل اخراج کی‌روش از تیم ملی قطر فاش شد

به گزارش کالچو مرکاتو، تیم ملی قطر تنها پس از چند ماه و چند بازی کارلوس کی روش را برکنار کرد. یک ماه دیگر به جام ملت های آسیا باقی مانده است و سرمربی پرتغالی به دلیل کسب نتایج ضعیف در یازده بازی برکنار شده است. به این ترتیب پروژه کارلوس کی روش با تیم ملی قطر تنها چند ماه به طول انجامید. سرمربی سابق تیم ملی ایران تنها پس از یازده بازی برکنار شد. کی روش در یازده بازی تنها به چهار برد، سه تساوی و چهار شکست دست یافت.

فدراسیون فوتبال قطر دوشنبه گذشته این تصمیم را تایید کرد. این زمانی بود که سرمربی پرتغالی برای دیدار حضوری به دوحه سفر کرده بود. با توجه به عملکرد ضعیف قطر در جام جهانی گذشته، کی روش موظف شد یک پروژه برنده خلق کند. این مربی باید قطر را جوان می کرد و بازیکنان جوان جدیدی را وارد تیم می کرد، اما از بازیکنان آکادمی اسپایر در دوحه که در سال ۲۰۰۴ با هدف پرورش استعدادهای بومی افتتاح شد، به اندازه کافی استفاده نکرد. علاوه بر این، سبک دفاعی بیش از حد کی روش نیز در اخراج او نقش داشت.

سرمربی پرتغالی قصد داشت قطر را به جام جهانی ۲۰۲۶ بعدی برساند، کارلوس کی روش اما فرصت نشان دادن توانایی های خود را روی نیمکت تیم ملی قطر نداشت. حالا مارکز لوپز هدایت تیم عانانی را در جام ملت های آینده برعهده دارد.

قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ جام قهرمانی را به دست آورد و در جام ملت‌های آسیا میزبان بازی‌هایی خواهد بود که انتظارات از این تیم را بالا برده است. جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ از ۲۲ برنامه ریزی شده است دی از قطر آغاز می شود و میزبان در اولین بازی در دیدار افتتاحیه به مصاف تیم ملی فوتبال لبنان می رود.

ایران در اولین بازی خود در جام ملت های آسیا باید به مصاف تیم ملی فوتبال فلسطین برود. ایران در دور قبل توانست به نیمه نهایی صعود کند اما در این مرحله مقابل ژاپن با سه گل شکست خورد و از رسیدن به دیدار پایانی بازماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا