اخبار بورس

دلیل سبزپوشی خودرویی ها در روز افت شاخص چه بود؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامشاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز ۱۶ دی ماه با سقوط شروع شد و با سقوط تمام شد. شاخص کل که در نیمه اول سال بیش از ۳۰۰۰ واحد افت کرده بود، سپس با تاثیر نمادهای خودرو و خساپا با افت نصف مواجه شد و در نهایت با افت ۱۵۳۲ واحدی به سطح ۲۱۵۳۷۰۱ رسید. واحدها کل شاخص هم وزن بورس اوراق بهادار ۷۵۷۰۰۰ و ۷۵ واحد بود که ۳۱۶ واحد افزایش داشت.

امروز نمادهای اخابر، میدکو و سایر نمادهای قرمز بورس بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. از طرف دیگر ، بیشتر نمادهای اتومبیل موجود در بازار سبز بودند و نمادهای اتومبیل ، فولاد و خازپا از جمله نمادهای سبز بودند که تأثیر مثبتی بر شاخص داشتند.

دلیل سبزپوش شدن شرکت خودروسازی در معاملات امروز چه بود؟

دلیل شرکت خودرو سبز خبری بود که در میانه بازار منتشر شد. این چه خبر بود؟

دبیر انجمن قطعه سازان با اعلام تصمیم برای فروش ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال با قیمت ۵ درصد زیر حاشیه بازار گفت: با وجود موافقت معاون اول، این تصمیم هنوز اجرایی نشده است.

مازیار بیگلو اعلام کرد: طرحی به تصویب و امضای وزارت حراست، خودروسازان و قطعه‌سازان رسیده است که بر اساس آن هر خودروساز (ایران خودرو و سایپا) تا پایان سال جاری ۶۰ هزار دستگاه خودرو را با قیمت ۵ درصد به فروش می‌رساند. سال زیر حاشیه بازار گفت: بر این اساس مردم می توانند خرید خود را به صورت مستقیم و با تحویل همان روز انجام دهند. به نظر می رسد در صورت اجرایی شدن این طرح بتوانیم جلوی روند صعودی قیمت ها را در بازار خودرو بگیریم و تا حدودی بازار را متعادل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه پس از گذشت یک ماه از صورتجلسه این جلسه هیچ اقدامی برای اجرای آن انجام نشده است، افزود: بر اساس این طرح خودروسازان می توانند مازاد تولید خود را برای رفع مشکلات مالی قطعه سازان بفروشند و خودروسازان نیز شامل تولید کنندگان در فرآیند پرداخت و شکایات باید با سرعت بیشتری انجام شود. امروز تقاضای قطعه سازان بالای ۵۰ مورد است که ۱۲ تا ۱۳ مورد آن معوق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا