فناوری

دلیل ورود 19 تن طلا به ایران چیست؟

مهر: سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص برنامه های تشویقی برای جذب سرمایه گذار خارجی در کشور اظهار داشت: در مجموع اقداماتی که برای اعتمادسازی به خارجی ها انجام می شود. سرمایه گذاران به ویژه کشورهای همسایه که با آنها راحت تر و ارزان تر هستیم، امکان نقل و انتقالات پولی، مالی و ارزی را داریم و این تسهیلات بی سابقه است. برای سرمایه گذاری های بالای ۱۰۰۰۰۰ دلار همه مزیت ها اعم از اسکان و … را در قانون لحاظ کردیم.

وی افزود: بانک مرکزی امکان تسویه و بازگشت سرمایه خارجی خود را با نرخ ارز بالاتر برای سرمایه گذاران فراهم کرده است تا بتوان از روش های نقل و انتقال چندگانه مانند طلا و فلزات گرانبها استفاده کرد.

خاندوزی تصریح کرد: خبری که از تاثیر این موضوع دارم این است که طبق آمار گمرک ایران در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۹ تن طلا به طور رسمی وارد کشور شده که در ۹ ماه سال گذشته نزدیک به صفر بوده است. . سال گذشته بسیار کم است و نشان می دهد که تسهیلات در حوزه نقل و انتقالات ارزی و فلزات گرانبها به ویژه با کشورهای همسایه که در قانون و مصوب دولت است، در جریان رسمی مبادلات تجاری موثر و اعتماد بوده است. به کشور بازگشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا