محیط زیست

دمای هوا تا ۳ درجه در اصفهان کاهش می‌یابد

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن، درباره پیش بینی وضعیت جوی استان اصفهان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد استان طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری و گاهی وزش باد خواهد بود.

وی با اشاره به تداوم هوای گرم و افزایش تدریجی دما تا روز یکشنبه هفته آینده در استان، افزود: بر این اساس در مناطق شرقی و مرکزی ریزگردها همراه با کاهش احتمالی کیفیت هوا پیش بینی می شود.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به مهیا بودن شرایط برای ایجاد ناپایداری های همرفتی، تا اوایل هفته آینده در مناطق مستعد به ویژه در نواحی غربی به صورت محلی رگبار خفیف پیش بینی می شود. ساعات بعدازظهر

وی با توجه به اینکه پیش بینی می شود توده هوای گرم تا اواسط هفته آینده ادامه داشته باشد، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا در نیمه شمالی استان دو تا سه درجه کاهش می یابد.

حاجی بابایی گفت: حداکثر دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز به ۴۳ درجه سانتیگراد و کمینه دمای فردا صبح به ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی با توجه به اینکه دمای هوای ۲۱ شهر اصفهان در مرز و بالای ۴۰ درجه سانتی گراد ثبت شد، خاطرنشان کرد: مهاباد و چوپانان با بیشینه دمای ۴۳ درجه و بوین میاندشت با حداقل دمای ۱۵ درجه سانتی گراد گرم ترین و خنک ترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا