محیط زیست

دمای هوا در سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های البرز کاهش می‌یابد

صادق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار افق میهن، با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در برخی مناطق شمال غرب ارتفاعات رشته کوه البرز به ویژه مازندران، سمنان، برخی مناطق گلستان و شمال خراسان، ارتفاعات غرب و جنوب کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان و شرق فارس رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

وی افزود: روز جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی در مازندران، ارتفاعات شمالی استان های البرز و تهران و برخی نقاط مازندران، گلستان و سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات جنوبی کرمان، ارتفاعات شمالی هرمزگان. و شرق فارس به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: بارش تگرگ در برخی نقاط ذکر شده دور از انتظار نیست و کاهش نسبی دما در دامنه های شمالی، شمال شرقی و جنوبی البرز رخ می دهد.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق شمال شرق کشور رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات البرز مرکزی در روزهای یکشنبه و دوشنبه رگبار پراکنده و در اکثر نقاط کشور جوی آرام حاکم خواهد بود. .

وی گفت: طی پنج روز آینده در برخی مناطق استان های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه های جنوبی البرز و همچنین در جنوب غرب کشور وزش باد شدید و در ساعاتی پیش‌بینی گرد و خاک و در سه روز آینده شرق دریای عمان مواج و دریای خزر در روز جمعه مواج خواهد بود.

ضیائیان افزود: وضعیت جوی فعلی اهواز به عنوان گرم ترین پایتخت کشور صاف همراه با وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداکثر دمای ۵۰ درجه سانتیگراد است و وضعیت فعلی آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداکثر ۳۹ و حداقل ۲۸ درجه سانتیگراد است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گرد و خاک با حداکثر ۴۱ و حداقل ۲۶ درجه سانتیگراد و در روز جمعه صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود. وزش باد و گرد و خاک با حداکثر ۴۰ و حداقل ۲۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا