طلا و ارز

دنا با قیمت 21 هزار دلار به بازار خودرو ونزوئلا رسید / مقایسه بازار خودرو ایران با ونزوئلا

تابستان گذشته ، حضور دنا در قالب ناوگان پلیس ونزوئلا اعلام شد. اندکی پس از آن تصاویر دیگر در رسانه های اجتماعی منتشر شدند و خودشان را نشان دادند کوییک سایپا همچنین به ناوگان پلیس شهر گوکارا در کربورا اضافه شد. بررسی بازار خودروهای ونزوئلا نشان می دهد که سایر اتومبیل های ایرانی مانند تارا و سینا نیز در کشور قوی هستند و علاوه بر ناوگان نهادهای دولتی توسط افراد عادی و تاکسی های اینترنتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

براساس Business News ، بررسی سیستم عامل های آنلاین در ونزوئلا نشان می دهد که اتومبیل های ایرانی صفر کیلومتر با قیمت بیش از ۱۶۰۰۰ دلار هزینه دارند. به عنوان مثال کوییک S که در بازار ایران با نرخ ۵۲۰ میلیون دلار معامله می شود ، در بازار ونزوئلا ۱۶۰۰۰ دلار هزینه دارد. فرض کنید هر دلار ۹۴۰۰۰ دلار است ، قیمت آن است کوییک در بازار ونزوئلا ، یک میلیارد و ۵۰۴ میلیون دلار تخمین زده می شود.

دنا همچنین از ۵،۵۰۰ کیلومتر ناوبری و دو سال زندگی در سکوی آنلاین با قیمت ۲۱۰۰۰ دلار تبلیغ شد که مربوط به ۱ میلیارد دلار و ۹۷۴ میلیون است. با این حال ، نمونه این خودرو از صفر کیلومتر ۹۷۰ میلیون دلار در بازار ایران هزینه دارد.

دنا ونزوئلا 2 AK4397

نکته برجسته بازار ونزولان این است که ماشین دنا بیش از تارا است. بنابراین DENA قیمت بالاتری نسبت به تارا دارد ، در حالی که سکوی تارا بیشتر تاریخ است. بررسی نمایش تارا در ونزوئلا نشان می دهد که مدل ۲۰۲۳ با قیمت ۲۰،۰۰۰ دلار است که مربوط به ۱ میلیارد دلار و ۸۸۰ میلیون دلار است. در حالی که تارا در بازار ایران با قیمت ۹۷۰ میلیون فروخته می شود.

Taaa Venezuela 2 AK2933

مواد مصرفی این اتومبیل ها نیز گران هستند. به عنوان مثال فیلتر هوا کوییک این هزینه کمتر از ۲۰۰،۰۰۰ تومان در بازار ایران ، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار ونزوئلا است.

فیلتر ونزوئلا 2 AK1137

علاوه بر مواد مصرفی ، اشیاء اولیه اتومبیل ایرانی نیز در این بازار ارزش دارند. به عنوان مثال پوشش صندلی کوییک در ونزوئلا بیش از ۲۰ میلیون دلار آمریکا هزینه دارد.

پوشش صندلی AK2505

اما شرایط صنعت خودروسازی ونزوئلا چگونه است و چگونه اتومبیل های ایرانی به این کشور می آیند؟

حضور اتومبیل های ایرانی در ونزوئلا

حضور اتومبیل های ایرانی در ونزوئلا ده ها سال از تاریخ است. در سال ۲۰۰۶ ، سرمایه گذاری مشترک Ahratro در Marakai با سهم ۳۶ ٪ در شرکت توسعه صنعت خودرو (ایران Khodro و Saipa) و ۶۴ ٪ در ونزوئلا تأسیس شد. اولین بار وسایل نقلیه مشترک نیز تا سال ۲۰۰۷ تحویل داده شد. فعالیت وریتو از سال ۲۰۱۵ به ۱۴۰۰ به همکاری ایران -ونزوئلا در سال ۱۴۰۱ از سر گرفته شد.

اولین نمونه های مختلف صادرات به این کشور پراید و این در دور جدید همکاری های ایران خمرو و دنا به تارا و دنا بود کوییک و سینا از سایپا آمد.

پرونده صنعت خودرو ونزوئلا

صنعت خودرو در ونزوئلا سابقه طولانی دارد. در طول رونق در دهه ۱۹۷۰ ، تولید سالانه تولید کنندگان خودرو در ونزوئلا به حدود ۶۰۰۰ واحد در سال رسید ، اما بحران اقتصادی دهه ۱۹۸۰ و اصلاحات شدید ارزی منجر به فروپاشی تولید خودرو در کشور شد. در سال دوم ، تولید به ۴.۳ واحد بازگشت.

حمایت دولت در دوره هوگو چاوز باعث افزایش روند تولید شد ، اما در سال ۲۰۰۷ صنعت خودروسازی ونزوئلا کاهش و تولید تولید کنندگان خودرو را در ۱۷۲،۰۰۰ واحد کاهش داد. کاهش قیمت نفت و سایر مشکلات اقتصادی سپس باعث کاهش تولید شد که منجر به تولید سالانه خودرو در حدود ۶۰۰۰ واحد شد.

روند این سالها نشان می دهد که چگونه صنعت خودرو در ونزوئلا ، زمانی قطبی صنعتی در آمریکای لاتین ، تحت تأثیر تغییرات اقتصادی و سیاست داخلی قرار گرفت. بسیاری از کارخانه های بزرگ اتومبیل در دهه اول هزاره دوم خاموش شدند یا متوقف شدند که منجر به یک بحران عمیق شد.

تأثیر تحریم ها ، دوره های مبادله و سیاست دولت بر صنعت خودروسازی ونزوئلا

ونزوئلا از دهه اول دهه دوم تحت سیاست کنترل ارز بوده است. دولت بارها و بارها از سیستم چند منظوره ارز (با سیستم CADIVI و سپس SICAD/SICAD) استفاده کرده است که منجر به مشکلات عمیق در تحویل واردات خودرو و قطعات یدکی شد.

علاوه بر این مباحث ، تورم نادر و سیاست گرامری دولت هنگام تعیین قیمت خودرو ، میدان بازار خودروهای ونزوئلا را به شدت جمع کرده است. گزارش های رسمی رسانه های ونزوئلا حاکی از آن است که تنها ۴.۳ اتومبیل در پنج ماه اول سال تولید شده است که نشان دهنده کاهش ۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

فقدان عرضه خودرو و مشکلات دسترسی به ارز در این سالها ، جمعیت ونزوئلا را به خرید خودرو به عنوان یک کالای امن ترغیب کرد. علاوه بر سؤالات داخلی ، تحریم های بین المللی ایالات متحده در ایالات متحده نیز بازار خودروهای ونزوئلا را پیچیده می کند. به حدی که واردات قطعات خودرو و عرضه ارز برای تولید کنندگان خودرو در ونزوئلا به یک بحران عمیق تبدیل شده است.

وضعیت فعلی تولید داخلی

تولید خودرو در ونزوئلا در حال حاضر نزدیک به صفر است. براساس اعلام انجمن خودروهای ونزولان ، در کل ۵ وسیله نقلیه در هشت ماه اول سال در ونزوئلا جمع آوری شده است. کلیه شرکت های بزرگ خودرو ، از جمله جنرال موتور و کرایسلر در سالهای اخیر خطوط تولید خود را بسته اند.

تویوتا و فورد حتی پس از متوقف کردن تولید محلی ، اقدام به فروش اتومبیل های وارداتی کردند. در حال حاضر فقط چند خط تولید محدود از اتومبیل های سنگین مانند مکه و کامیون های آیکو و اتوبوس های اگزوا وجود دارد. قبل از بحران ، این کارخانه ها ظرفیت تولید اسمی صدها هزار اتومبیل داشتند ، اما تجهیزات آنها اکنون فرسوده شده است و هیچ سرمایه گذاری جدیدی برای بازسازی آنها انجام نشده است.

تجزیه و تحلیل بازار ماشین ونزوئلا

بازار خودروهای ونزوئلا تا حد زیادی به واردات خودروهای خارجی وابسته است. واردات رسمی اتومبیل (به ویژه چین) در سالهای اخیر احیا شده است و مدل های جدیدی در بازار خودرو منتشر شده است.

با این حال ، قیمت ها هنوز هم شگفت انگیز هستند. به عنوان مثال ، مدل های جدید جمع و جور حدود ۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار آمریکا هزینه دارند و یک شاسی متوسط ​​و متقاطع بیش از ۵۰۰۰ دلار آمریکا هزینه دارد ، عددی که برای بیشتر جمعیت ونزولان در دسترس نیست.

سطح بالایی از تورم همچنین خریداران را ترغیب به سرمایه گذاری در بازار خودرو کرده و موقعیت ماشین را از کالاهای مصرفی در کالاهای سرمایه گذاری تغییر داده است. به همین دلیل ، مردم گاهی اوقات برای جلوگیری از از بین بردن پس انداز خود ، ماشین را به عنوان پوشش خریداری می کنند.

از طرف دیگر ، گروهی از مردم در نزدیکی دولت ونزوئلا در حال دور زدن اتومبیل های لوکس (به ویژه اتومبیل های آمریکایی) هستند. در یکی از این شبکه ها ، چهار وسیله نقلیه در صادرات مصادره شدند.

در عمل ، محدودیت اتومبیل های رسمی واردات و ارزهای خارجی بسیار کمیاب است و حتی قرارداد قبل از فروش (با پرداخت پول و چند ماه) در گزینه های مشترک برای خرید ماشین. شرکت کنندگان در بازار ونزوئلا پیش بینی کردند که فقط حدود ۶۰۰۰ وسیله نقلیه در سال دوم فروخته می شوند که این دور از فروش ۶۰۰۰ واحد در سال است.

مقایسه بازار اتومبیل ایرانی با ونزوئلا

صنعت خودروهای ایران بسیار قدیمی تر و قدیمی تر از ونزوئلا است. این صنعت حدود ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی ایران را تشکیل می دهد و تولید آن در حداکثر سال خود به بیش از یک میلیون واحد در سال رسیده است. به عنوان مثال ، کل تولید خودرو در ایران در سال ۲۰۱۱ یک میلیون و ۶۰۰۰۰۰ واحد تخمین زده می شود.

پس از معرفی تحریم های بین المللی علیه محصول ایران ، به طرز چشمگیری کاهش یافت و در سال ۲۰۱۳ زیر ۸۰۰،۰۰۰ واحد به دست آمد. با این حال ، تلاش برای حفظ و احیای تولید انجام شد.

تلاش برای احیای صنعت خودروهای ایران بیشتر بر گسترش و واکنش مصرف کنندگان متمرکز شده است. ایران دارای دو تولید کننده مهم خودرو (ایران Khodro و Saipa) با فناوری های محدود است که مدل های شروع آن بر اساس سیستم عامل های قدیمی است.

در سالهای اخیر ، دولت ایران پشتیبانی زیادی از صنعت خودرو خود دریافت کرده است. پشتیبانی که گاهی اوقات با بسیاری از اختلافات همراه بود. دولت ایران محدودیت های وارداتی را برای واردات نویسنده در طی این سالها افزایش داده و حتی واردات خودروهای استفاده شده را نیز امکان پذیر کرده است.

علیرغم تحریم های همزمان در هر دو کشور ، اتومبیل ایران توانست تولید خود را با حجم تولید بالا ادامه دهد. تولیدی که اگرچه به دلیل عقب ماندگی فن آوری با اختلاف نظر همراه است ، اما بهتر از ونزوئلا توسعه یافته است.

اطلاعات بیشتر در مورد “احترام نظامی ونزوئلا به احترام نظامی کوئیک! “!” ذرات برای شیء مستقیم اخبار تجاری مطالعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا