اخبار اقتصاد ایران

«دنا جوانان» مرداد امسال روانه بازار می‌شود+ مشخصات فنی خودرو

دانش جوانان با امکانات جدید و متنوع مطابق با استانداردهای سال ۸۵ مرداد امسال تولید انبوه و روانه بازار خواهد شد.

ایران تحلیل، مدیر پروژه جوانان دنا با بیان اینکه محصول جدید دارای موتور ۱.۷ لیتری EF7PTC با قدرت ۱۶۱ اسب بخار است، گفت: حداکثر گشتاور این محصول رقم قابل توجهی ۲۴۰ نیوتن متر است که بسیار ارائه می کند. شتاب بالا حداکثر گشتاور این موتور از ۱۷۵۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد و باعث می شود خودرو عملکرد چشمگیری را به خصوص در شتاب گیری ثانویه به ثبت برساند. علاوه بر این، با کاهش دور دور موتور از ۸۵۰ به ۶۵۰ دور در دقیقه نسبت به موتور پایه، مصرف سوخت، استهلاک و آلایندگی کاهش می یابد.

سیروس دهقان زاده افزود: این محصول مجهز به گیربکس اتوماتیک AT6 نسل هفتم است که ضریب دنده در آن بهبود یافته و امکان خنثی سازی خودکار نیز دارد. در این حالت پس از مدتی معین پس از توقف خودرو در حالت D و در صورتی که راننده فراموش کند وضعیت را به حالت خنثی تغییر دهد، گیربکس از حالت رانندگی (D) خارج شده و به حالت خنثی (N) تغییر خواهد کرد. و به محض رها شدن ترمز، گیربکس به طور خودکار به حالت رانندگی تغییر می کند. این عملکرد در محصول جدید جوانان دنا با هدف کاهش استهلاک گیربکس و همچنین کمک به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی پیش بینی شده است.

مدیر پروژه جوانان دنا با اشاره به اینکه یکی دیگر از تغییرات عمده برنامه ریزی شده و اجرا شده در این محصول تغییر شبکه برق و الکترونیک آن به شبکه ایران خودرو (IKBCM) است، گفت: این پلت فرم با آخرین دانش فنی طراحی شده و توسعه یافته است. و بر این اساس امکان افزودن هرگونه ویژگی و حالت الکترونیکی جدید به خودرو وجود دارد. این شبکه نه تنها تعداد گره ها را کاهش می دهد، بلکه با پروتکل های فعلی خودروسازان مطرح جهان رقابت می کند.

به گفته وی، از جمله ویژگی های ایمنی جوانان دنا می توان به سیستم ترمز ضد قفل با توزیع برق الکترونیکی، ترمزهای تمام دیسکی، سیستم کمکی ترمز، کمک استارت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش (TCS) اشاره کرد. ).

دهقان زاده با بیان اینکه دنا جوانان دارای چهار ایربگ، دوربین عقب، کمک پارک عقب، سیستم پایش فشار و دمای لاستیک (TPMS) است، خاطرنشان کرد: ایموبلایزر یکپارچه با سیستم PEPS از دیگر امکانات ایمنی این محصول است.

وی با اشاره به دیگر تجهیزات به کار رفته در دنا جوان گفت: آینه الکتروکرومیک از دیگر تجهیزات این خودرو است که در صورت تابش نور زیاد از پشت خودرو به صورت خودکار تیره می شود و از خیره شدن چشم راننده جلوگیری می کند. این حالت به طور خودکار در موقعیت دنده عقب غیرفعال می شود تا راننده بتواند عقب خودرو را به وضوح ببیند. مجری طرح جوانان دنا گفت: جوانان دنا علاوه بر تمامی ویژگی ها و امکانات ذکر شده از استاندارد حفاظت از عابر پیاده برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه محصول جدید ایران خودرو دارای رینگ های آلومینیومی ۱۶ اینچی و امکانات ایمنی و رفاهی مانند کروز کنترل، ورود و استارت دکمه ای، چراغ و برف پاک کن اتوماتیک و سانروف برقی است، یادآور شد: سیستم تهویه اتوماتیک و دریچه تهویه. برای سرنشینان عقب سیستم Multimedia با قابلیت نمایش محتوای گوشی (Mirrorlink) و راهنمای تعویض دنده (GSI) برای حالت دستی به صورت استاندارد در این محصول تعبیه شده است.

وی افزود: چراغ های جلو و عقب جدید (چراغ های LED و نئون)، چراغ خوش آمدگویی، چراغ نقشه خوانی، چراغ عقب به همراه تزئیناتی مانند تودوزی مشکی جدید با طرح چوب، قسمت های تزئینی داشبورد و تریم درها، دستگیره درب های کرومی، کرومی نوار دور شیشه درب. کفپوش فرش شده با نوار قرمز و آرم توربو، دسته دنده جدید با گردگیر و دوخت قرمز و همچنین صندلی مخملی با دوخت قرمز و چرم از ویژگی های به کار رفته در این محصول جدید است.

مدیر پروژه جوانان دنا با اشاره به اینکه فرمان طرح D برای سهولت در سوار و پیاده شدن راننده و همچنین ایجاد زیبایی بصری برای این محصول تعبیه شده است، گفت: تعویض چراغ های جلو با طراحی جدید و جوان پسند که آن را از سایر محصولات هم خانواده متمایز می کند. همچنین تعویض سپر جلو با ریسمان قرمز مخصوص از تغییرات ایجاد شده در این خودرو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا