ترندهای روز

دنیا به کام مداحان است؛ از حاج منصور تا آقا حدادیان

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

پس از شهادت ابراهیم رئیسی و یارانش در سانحه بالگرد، بار دیگر شاهد حضور مداحان سرشناس در عرصه سیاسی کشور هستیم که به نظر می رسد دایره نفوذ و اقتدار آنان طبق روند گذشته در حال افزایش است.

دنیا به مذاق مداحان است;  از حاج منصور تا آقا حدادیان

منصور ارضی در هواپیمای حامل پیکر شهید رئیسی

در اولین مورد از این اتفاقات عجیب، این سعید حدادیان است که به نوعی برای رئیس جمهور آینده که پس از ایران تحلیلات ۱۷ تیر جایگزین رئیسی می شود، سیاست گذاری کرده است. در حول و حوش این گفتگوها، داستان ها و احادیث زیادی مبنی بر اینکه چرا یک مداح درباره اختیارات رئیس جمهور اظهار نظر می کند، منتشر شده است. وی گفت: آقایی که می خواهد رئیس جمهور شود، یادتان باشد که همه نیروهای نظامی و انتظامی و امدادی در اختیار رئیس جمهور ما بود، اما خدا برای آنها برنامه ریزی کرد که ساعت ها بگردند تا جایی که به طرز عجیبی سقوط کرده، پیداش کنند. ” ببین آینده ات اینجوری میشه مراقب باش!”

دنیا به مذاق مداحان است;  از حاج منصور تا آقا حدادیان

البته چنین اظهارنظرهای سیاسی حدادیان سابقه دارد. او که روزگاری از حامیان همه جانبه محمود احمدی نژاد بود، بعدها به رقیب سرسخت او تبدیل شد، به رئیس جمهور وقت و دوست صمیمی اش اسفندیار رحیم مشایی حمله کرد و مجبور به پرداخت ۵۰۰ هزار تومان جریمه شد که به نظر ارزشش را داشت!

دومین حاشیه روزهای اخیر را منصور ارضی شکل داد. عکسی که در محافل هیئت همراهش در حال مداحی در هواپیمای حامل پیکر شهید رئیسی منتشر شد، با واکنش های متفاوتی در فضای مجازی مواجه شد. به گفته برخی کاربران نحوه نشستن و نماز خواندن او مبالغه آمیز است.

دنیا به مذاق مداحان است;  از حاج منصور تا آقا حدادیان

منصور ارضی در فرودگاه مشهد به استقبال پیکر شهید رئیسی

البته ارضی هم مانند شاگردش سعید حدادیان سابقه طولانی در اظهار نظرهای سیاسی دارد و نه غریبه می شود و نه آشنا. رفسنجانی، روحانی، خاتمی و احمدی نژاد روسای جمهوری هستند که از انتقادات وی در امان نمانده اند. اخیرا علیرضا پناهیان، سخنران روحانی، متهم به توهین به پیامبر اسلام شده است.

مهدی رسولی سومین مداحی بود که در حاشیه شهادت رئیس جمهور و یارانش خبرساز شد. وی دوستی رئیس جمهور با مردم را ستود و از رئیس جمهور به شکل غیرکارشناسی تمجید کرد و واکنش های متفاوتی را از سوی مردم به همراه داشت. همان هایی که در مراسم ختم رئیسی و یارانش شرکت کردند. در عین حال باید پذیرفت که رئیسی در دوران ریاست جمهوری خود کارنامه قابل توجهی در عرصه اقتصادی و اجتماعی از خود به جای نگذاشت. وی در مداحی خود گفت: «خدایا من باید دنبالت بگردم، از درد مردم تا جایی که رفتی پیدات نکردند، کجا رفتی، باید در کوه ها دنبالت می گشتند، تو چه می کردی؟ کوه ها، سید خدا، ما دل به مردم نشان می دهیم، می گوییم که خدا ما را برگزیده است.

دنیا به مذاق مداحان است;  از حاج منصور تا آقا حدادیان

البته حضور محمود کریمی در این مراسم عزاداری با حاشیه خاصی در میان مداحان معروف همراه نبود. البته از اولین مداحانی بود که روابط سیاسی را با نماز آمیخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا