اخبار اقتصاد ایران

دهقانی فیروزآبادی: آدرس غلط ندهید مشکل صنعت خودرو عقب ماندگی در فناوری نیست

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تنها با منحصر به فرد و خصوصی سازی خودروسازی می توان به تیراژ بالا دست یافت.

ایران تحلیل روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: آقایان سودجو آدرس اشتباه می دهند که مشکل خودروسازی ایران عقب ماندگی در علم و فناوری است در حالی که مشکل همین است. شیوه مدیریت دولت این صنعت.

ما ۲۸ خودروساز داریم که هر کدام ۱۰ تا ۲۰ هزار خودروی مختلف تولید می کنند، در حالی که هیوندای ۱.۲ میلیون خودروی خاص تولید می کند، سود اقتصادی آن فقط از همین تیراژ شروع می شود، بنابراین با این تیراژ می تواند علم و فناوری لازم را تهیه کند و از آن در بازار استفاده کند. ماشین. گرفتن

زمانی که ما در ایران تنها سه خودروساز داشتیم که کاملا خصوصی بودند، علم و فناوری دنیا می توانست توسط متخصصان ایرانی در آنها به کار گرفته شود و مردم شاهد تولید خودروهای ایرانی باکیفیت با آخرین تکنولوژی روز دنیا باشند. علم و فناوری دنیا حتی بهتر از چینی ها در کشور است اما با تیراژ ۲۰۰۰۰ به صرفه نیست که کسی در این زمینه کاری انجام دهد.

فقط با انحصاری شدن خودروسازی و خصوصی شدن آن می توان به تیراژ بالا رسید و از علم و فناوری حرف زد: وگرنه خودروسازی بیمار ایران راه دیگری برای نجات ندارد، حداقل من راه دیگری نمی شناسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا