ارزهای دیجیتال

دهکده‌ جدید تولید فیلم در شمال‌شرق انگلستان/ امیدی برای احیای اقتصادی و تثبیت جایگاه منطقه در صنعت تصویر

با شکل گیری روستاهای تولید فیلم در مناطق کمتر توسعه یافته ، دوچرخه های اقتصادی منطقه ای در حال حرکت هستند. پروژه هایی که در نگاه اول فرهنگی به نظر می رسند ، اما در عمل ، موتورهای جدید برای اشتغال ، برنامه ریزی شهری و سرمایه روشن هستند. نمونه هایی از این ژانر نشان می دهد که صنعت تصویر فراتر از چارچوب تلویزیون و سینما به برخی از استراتژی های توسعه محلی تبدیل شده است.

یک دهکده جدید تولید فیلم در هارتلپول ساخته می شود که برای تقویت شمال شرقی انگلیس به عنوان مرکز صنعت سینما و تلویزیون قرار دارد و با رونق اقتصادی و بازسازی سقوط می کند.

این پروژه که به عنوان “DORF تولید” شناخته می شود ، برای ارائه امکانات کامل فیلمسازان برای تولید فیلم یا سریال خود بدون ترک منطقه ، از قبل از تولید تا پردازش نهایی است. Hartelpool در حال حاضر در حال سازماندهی استودیوهای شمالی است که قبلاً در تولید فیلم Jackdaw ، کمدی کمدی Smoggie Queens و چندین درام تلویزیونی ITV مورد استفاده قرار می گرفت.

North East Screen ، مدیرعامل North East Screen ، گفت که گسترش این استودیوها و ساخت دهکده تولید Hartelpol پروژه های بزرگتر را قادر می سازد تا بودجه بیشتری را سازماندهی کنند. وی گفت: “این روستا فرصتی جدی برای ما فراهم می کند تا ما را با روند توسعه صنعت رسانه ها ترکیب کنیم.” یکی از مهمترین جنبه های این طرح ، پیوند به دیجیتال ، پادکست ، موسیقی و تولید محتوای مدرن است ، نه تنها برای تلویزیون خطی.

به گفته گین ، تمرکز اصلی هارتلپول بر روی محصولات و پروژه های تجربی. برنامه توسعه این روستا در حال حاضر تحت مشاوره عمومی است و در صورت تصویب این ، دو پروژه اصلی را شامل می شود:

۱. توضیح استودیوهای شمالی در خیابان لین ، که توسط منطقه سرمایه گذاری توسط Tees Valley با بودجه ۵ میلیون GBP تحویل داده می شود.

۲. ساخت یک دهکده تولید کامل در خیابان های خط و خیابان ویتبی ، که ۱.۵ میلیون پوند از صندوق ترازو دریافت کرده است.

برندا هریسون ، رئیس شورای شهر هارتل قطب ، گفت که این اردوگاه مساحت ۲ متر مربع دارد و در نزدیکی دانشکده هنر شمالی و کالج محلی است. وی گفت: “ساختمانهای متروکه ، که اکنون خالی و بلااستفاده هستند ، به چرخه زندگی باز می گردند.” این پروژه بخشی از کل برنامه تفریحی منطقه است.

الیسون گین همچنین گفت که از زمان شروع استودیوهای شمالی ، صنعت تصویر در منطقه رشد فراتر از انتظار است و اکنون زمان آن است که زیرساخت ها را گسترش دهد. فقط می توان یک پروژه را همزمان پذیرفت ، اما با توسعه فیزیکی و میزان سقف ، استودیوها می توانند پروژه های بزرگتر را ترتیب دهند.

وی تأکید کرد که هدف نه تنها تولید نوعی برنامه بلکه سازماندهی برنامه های آزمایشی ، مسابقات تلویزیونی و تولید زنده با مخاطبان است. گوین افزود: حتی برخی از پروژه ها به دلیل محدودیت در فضا ، مانند یک رقابت تلویزیونی ITV با سارا دیویس ، چهره ای مشهور در اژدها که اکنون در منچستر تولید می شود ، از منطقه عبور کرده اند.

اشتغال و آموزش

انتظار می رود با تکمیل این پروژه ، حدود ۲ فرصت شغلی تا سال دوم ایجاد شود. نزدیکی روستای تولید به دانشگاه های محلی تأثیر مثبتی بر آینده دانشجویان خواهد داشت. گوین گفت: “این روستا فرصتی عالی برای دانشجویان ، چه در طول و چه بعد از تحصیل در بازار کار است.” با مشارکت دانشگاه ها ، مهارت های شما نیز می تواند مورد استفاده و آماده سازی برای آینده باشد.

وی افزود: در حال حاضر ، بیشتر محصولات فقط به هارتلپول می آیند ، زیرا هیچ زیرساختی در منطقه قبل از تولید و تولید وجود ندارد. ” دهکده تولید سعی می کند با ایجاد امکاناتی مانند طراحی لباس و اتاق های پردازش موجود ، این خلاء را پر کند. این امکانات در همان ساختمانهای نوسازی شده استفاده می شود.

گین همچنین معتقد است که این روستا فرصت های جدیدی را ارائه می دهد که هرگز به فکر همکاری با صنعت تصویر نبوده اند. از جمله خدمات پذیرش ، حسابداری ، طراحی گرافیک ، نجاری و نقاشی. این شرکت ها قبلاً در منطقه فعال بودند ، نه تنها در افکار خود که می توانند مشتری هایی از صنعت سینما داشته باشند.

ایجاد یک خوشه فرهنگی

هارتلپول تنها نقطه شمال شرقی نیست که زیرساخت های سینمایی را توسعه می دهد. یک پروژه بزرگ به نام Crown Works در ساندرلند راه اندازی شده است تا به مرکز دیگری از این صنعت تبدیل شود.

اما گین این دو پروژه را به عنوان یک رقیب در نظر نمی گیرد ، بلکه به عنوان یک مکمل برای یکدیگر است و می گوید: “فقط یک استودیوی وجود دارد.” برای تشکیل یک صنعت دائمی ، باید یک خوشه تولید ایجاد شود.

هارتلپول بیشتر روی نوآوری ، پروژه های تجربی ، محصولات دیجیتال و درام با سطح متوسط ​​تمرکز می کند ، در حالی که Crown Works در تولید چند رنگ ساندرلند و سری های گران قیمت سازماندهی شده است.

وی گفت: “بسیاری از پروژه های سطح متوسط ​​قادر به تولید در ساندرلند نیستند ، اما می توانند در هارتلپول تولید کنند.” به گفته وی ، هارتلپول می تواند به مرکز صنعت تصویر تبدیل شود و شکل گیری این روستا به نفع کل منطقه خواهد بود. در سالهای آینده ، شرکت های تولیدی بیشتری در هارتلپول ، ساندرلند و حتی بین دو شهر مورد استفاده قرار می گیرند. رشد صنعت فرصتی برای کل شمال شرقی انگلیس است ، نه فقط هارتلپول یا ساندرلند.

ایجاد پروژه هایی مانند “دهکده تولید فیلم” در شهرهایی مانند هارتلپول ، انگلیس ، نه تنها به معنای ساختن چند ساختمان یا تجهیز چند استودیو ، بلکه بخشی از یک استراتژی عالی برای توسعه صنایع خلاق و تنوع بخشیدن به منابع درآمد است. تجربه کشورهای پیشرو نشان می دهد که تمرکز بر صنعت فرهنگی و هنری ، به ویژه سینما و تلویزیون ، می تواند ساختار اقتصادی یک منطقه را تغییر دهد و موتور رشد و نوآوری می تواند باشد.

اولین و ملموس ترین تأثیر این پروژه ها ایجاد تنوع اقتصادی است. در مناطقی که قبلاً به صنایع سنتی مانند معدن ، تولید یا کشاورزی وابسته بودند ، ظهور صنعت فیلم می تواند افق های جدیدی را برای اشتغال ، رشد و سرمایه گذاری باز کند. به دلیل انعطاف پذیری بالای آنها ، این صنایع از ظرفیت بالایی برای جذب پیشنهادات ویژه و نیمه هادی برخوردار هستند.

علاوه بر این ، تولید فیلم فقط گروه محدودی از هنرمندان نیست. در پشت صحنه یک فیلم یا یک سری صدها شغل وابسته وجود دارد. از طراح لباس و روشنایی گریم گرفته تا روشنایی ، ویرایشگر ، درایور ، آشپز ، حسابدار ، گرافیک ، نقاش و نجار. بنابراین ، زنجیره بزرگی از مشاغل مستقیم و غیرمستقیم و شرکت های محلی نیز رونق می گیرد.

نکته مهم دیگر آموزشی و صنایع است. موقعیت این پروژه ها در نزدیکی مراکز دانشگاهی و فنی ارتباط بین آموزش و بازار کار واقعی را امکان پذیر می کند. دانش آموزان شانس بالاتری برای ورود به بازار کار نه تنها در طول تحصیلات خود ، بلکه در هنگام تحصیل نیز دارند. این روند منجر به آموزش پرسنل و مهارت های ویژه می شود که می توانند در پروژه های ملی و بین المللی کار کنند.

یکی از اهداف بلند مدت چنین پروژه هایی ، جذب محصولات خارجی و سرمایه گذاری های بین المللی است. زیرساخت های حرفه ای و کارگران آموزش دیده به تولیدکنندگان خارجی انگیزه ای برای اجرای پروژه های خود در این مناطق ارائه می دهند. حضور این پروژه ها نه تنها منجر به ورود به ارز و تقویت برند تجاری منطقه می شود ، بلکه اثرات فرهنگی گسترده ای نیز دارد.

از طرف دیگر ، روستاهای تولید فیلم می توانند راه را برای گردشگری فرهنگی هموار کنند. علاقه مندان به فیلم و سریال اغلب از مکان های فیلم بازدید می کنند یا در جشنواره های مربوطه شرکت می کنند. این نوع گردشگری ، که “سازمان سینما” نامیده می شود ، فروش بسیار خوبی را ایجاد می کند. مشابه نیوزیلند پس از ایجاد “ارباب حلقه ها” یا در کرواسی با سری “بازی تاج”.

شکل گیری این زیرساخت همچنین صنایع نوظهور مانند راه اندازی فناوری ، سیستم عامل های رادیویی آنلاین ، پردازش نرم افزار و ابزارهای هوش مصنوعی را در حوزه محتوا ایجاد می کند. از این رو پروژه هایی مانند The Film Village محدود به هنر نیستند ، بلکه به یک اهرم برای شتاب دیجیتالی شدن اقتصاد و نوآوری تبدیل می شوند.

از این گذشته ، تولیدات سینما نقش مهمی در صادرات فرهنگ و تثبیت هویت ملی دارد. کشوری با صنعت تصویر قدرتمند معمولاً تصویری مثبت تر در سراسر جهان ارائه می دهد و نیروی نرم بالاتری دارد. سینما نه تنها تاریخ و فرهنگ را می گوید ، بلکه پلی بین ملل و عاملی برای افزایش نفوذ فرهنگی به جهان است.

به طور خلاصه ، روستاهای تولید فیلم برای خدمت به توسعه پایدار ، اشتغال ، نوآوری ، آموزش و صادرات فرهنگی ، پروژه های نمادین و کاربردی هستند. چنین سرمایه گذاری هایی در صنعت تصویر گران نیست ، بلکه آینده گرایی و زیرساخت ها برای یک اقتصاد مدرن ، خلاق و جهانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا