اقتصاد جهان

دودستگی اتحادیه اروپا بر سر تحریم فولاد روسیه

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، نشریه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه روز دوشنبه اعلام کرد که مذاکرات اتحادیه اروپا درباره دور جدید تحریم ها علیه مسکو در بحبوحه تقاضای فزاینده برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای معافیت از تحریم واردات فولاد روسیه به حالت تعلیق درآمد. تنظیم شود ادامه دارد.

یک دیپلمات اروپایی به این نشریه گفت یکی از موانع این توافق، تمدید معافیت واردات فولاد شرکت فولاد روسیه نوولیپتسک است. این دیپلمات همچنین تاکید کرد که این موضوع به زودی حل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، یک دیپلمات دیگر نیز مدعی شده است که مذاکرات درباره بسته تحریمی دوازدهم “در مسیر درستی” بوده است.

Noviliptsk یا NLMK یکی از چهار شرکت بزرگ فولاد در روسیه است. این شرکت عمدتاً محصولات فولادی تخت، محصولات فولادی نیمه تمام و فولادهای الکتریکی تولید می کند.

اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از سیاست تحریمی خود علیه مسکو، واردات محصولات آهن و فولاد از روسیه یا کشورهای ثالث روسی را ممنوع کرده است.

آخرین محدودیت ها که از ۳۰ سپتامبر به اجرا درآمد، همچنین واردات آهن و محصولات فولادی «فرآوری شده» در کشورهایی غیر از روسیه (به اصطلاح کشورهای ثالث) اما حاوی مواد خام آهن یا فولاد با منشاء روسیه را ممنوع می کند.

در همین حال، مجله Uractive در ماه نوامبر گزارش داد که جمهوری چک رسما از اتحادیه اروپا خواسته است که NLMK را در دور جدید تحریم ها قرار ندهد زیرا محصولات این شرکت برای اقتصاد چک بسیار مهم است.

این کشور اتحادیه اروپا که ورق های فولادی ضخیم را با تخفیف از غول فلزات روسیه وارد می کند، گفت که به دنبال راه حل های دیگری بوده است اما تاکنون نتوانسته است جایگزینی برای واردات روسیه پیدا کند.

به گفته وزارت بازرگانی چک، پراگ قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ واردات فولاد روسیه را معاف کند. قرارداد موجود در پایان سال ۲۰۲۴ منقضی می شود و صنایع مهم چک مانند ساخت و ساز و صنعت خودرو را با بحران مواجه می کند.

این نشریه در گزارشی تاکید کرد که ایتالیا و بلژیک نیز بر اتحادیه اروپا برای رفع محدودیت های عرضه فولاد روسیه فشار آورده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا