ترندهای روز

دوران طلایی طارمی در پورتو؛ پیش به سوی افعی میلان!

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

مهدی طامی شب گذشته (یکشنبه) برای آخرین بار با پیراهن پورتو به میدان رفت و عاقبت به خیری در این تیم پرتغالی داشت. ستاره ایرانی در فینال جام حذفی به مصاف اسپورتینگ رفت و توانست در دقیقه ۱۰۰ گل دوم و پیروزی را برای تیمش به ثمر برساند. پورتو با قهرمانی در این بازی قهرمان جام حذفی شد و طارمی حالا پس از قهرمانی در جام حذفی راهی فوتبال ایتالیا خواهد شد. او پیش از این با تیم اینتر به توافق رسیده بود و امیدوار است پس از چند فصل شگفت انگیز در فوتبال پرتغال به درخشش خود در سری آ ایتالیا ادامه دهد.

۹۰ گل و ۷ قهرمانی در ۴ فصل!

مهدی طارمی پس از یک فصل درخشان در تیم ریو آوه و کسب عنوان آقای گل لیگ پرتغال، در ابتدای فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ راهی پورتو شد و کار درخشان خود را در این تیم آغاز کرد. ستاره ایرانی طی ۴ فصل حضور در پورتو، ۱ قهرمانی لیگ پرتغال، ۳ قهرمانی جام حذفی، ۲ قهرمانی سوپرکاپ و ۱ قهرمانی در جام اتحادیه را به دست آورد. او در این مدت ۱۸۰ بار برای پورتو بازی کرد و ۹۰ گل به ثمر رساند که میانگین قابل قبولی یک گل در هر ۲ بازی است. ستاره ایرانی ۵۶ پاس گل هم داد و روی ۱۳۶ گل پورتو تاثیر کلی داشت. او که یک بار بهترین گلزن ریو آوه بود، در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ با به ثمر رساندن ۲۴ گل به همراه پورتو این عنوان را به دست آورد.

طارمی با ۹۰ گلی که برای پورتو به ثمر رساند پس از ژاردل با ۱۳۸ و جکسون مارتینز با ۹۲ در رده سوم بهترین گلزنان تیم پرتغالی قرار گرفت و نام خود را در تاریخ پورتو جاودانه کرد. محبوب ترین حریف طارمی در فوتبال پرتغال فامالیسائو و توندلا بودند که ۱۱ گل به او واگذار کردند. طارمی همچنین ۶ گل مقابل بوآویستا و ژیلوینته و ۴ گل مقابل بنفیکا و براگا و ۳ گل مقابل اسپورتینگ به ثمر رساند.

بهترین گل طارمی در یک بازی برابر فامالیسائو بود که پوکر بازی کرد و ۴ بار دروازه این تیم را باز کرد. او همچنین مقابل آروکا، پورتیموننسه، آئوس، توندلا، فرانسیس و فامالیسائو هت تریک کرد. بهترین هم تیمی طارمی در پورتو اوانیلسون بود که ۱۰۵ بازی با ستاره ایرانی انجام داد و این دو با هم ۲۴ گل به ثمر رساندند. اوتاویو، هافبک این روزهای النصر با ۱۲۲ بازی در کنار طارمی بیش از هر بازیکنی در پورتو به میدان رفت و دیگو کاستا، متئوس اوریبه و په په در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

دوران طلایی طارمی در پورتو;  پیش به سوی مار میلان!

روزهای درخشان در لیگ قهرمانان اروپا

مهدی طارمی با حضور در پورتو فرصت حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و در این تورنمنت توانست توانایی های خود را به تیم های مطرح اروپایی نشان دهد. او در ۲۶ بازی خود برای پورتو در لیگ قهرمانان اروپا ۱۰ گل به ثمر رساند و ضمن کسب عنوان بهترین گلزن ایران در این تورنمنت، به اولین بازیکن تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد که تعداد گل هایش در لیگ قهرمانان به دو برابر می رسد. ارقام مهاجم جدید اینتر در لیگ قهرمانان ۶ پاس ارسال کرد و کارنامه درخشانی در این رقابت ها داشت.

طارمی در لیگ قهرمانان اروپا دروازه تیم های بزرگ و مطرحی چون یوونتوس، چلسی، لیورپول، اتلتیکو مادرید و بایر لورکوزن را باز کرد. او همچنین ۳ بازی در لیگ اروپا انجام داد و یک گل به لاتزیو زد. بهترین لحظه طارمی در لیگ قهرمانان اروپا گل استثنایی او به چلسی بود که حتی یک قدم به کسب جایزه بهترین گل سال جهان نزدیک شد و او در کانون توجه قرار دارد.

دوران طلایی طارمی در پورتو;  پیش به سوی مار میلان!

جنجال پنالتی ها در پرتغال

او در زمان حضور طارمی در لیگ ایران مهارت خود را در زدن ضربات پنالتی نشان داد و بارها توانست برای پرسپولیس امتیاز بگیرد. طارمی در پرتغال هم این مهارت را حفظ کرد و پنالتی های زیادی گرفت. زمانی که او در ریو آوه حضور داشت در بازی مقابل اسپورتینگ ۳ بار از مدافعان این تیم خطای پنالتی دریافت کرد و این موضوع او را مورد توجه قرار داد.

ستاره ایرانی در پورتو پنالتی های زیادی برای تیمش گرفت و همین موضوع در مقطعی حساسیت هایی را علیه او ایجاد کرد. باشگاه اسپورتینگ بیش از بقیه رقبا روی این موضوع مانور داد و حتی تا آنجا پیش رفت که بیانیه ای صادر کرد. در نهایت طارمی پس از گلزنی به اسپورتینگ با شادی کنایه آمیز و هیس نشان دادن به این اظهارات پاسخ داد.

دوران طلایی طارمی در پورتو;  پیش به سوی مار میلان!

آغاز یک دوره جدید در اینتر

در سال های اخیر بحث های زیادی درباره جدایی طارمی از پورتو و حضورش در تیم های مطرح فوتبال اروپایی مطرح شده بود اما او در نهایت تا پایان قرارداد ۴ ساله اش با پورتو در این تیم ماند و حالا راهی اینتر خواهد شد. قهرمان سری آ ایتالیا با قراردادی رایگان. . طارمی در حالی که با اینتر قرارداد بسته بود، تابستان گذشته در یک قدمی پیوستن به میلان قرار داشت و تنها یک خرید تا پوشیدن پیراهن روسونری فاصله داشت اما حالا به یکی از دشمنان این تیم تبدیل شده است.

ستاره ایرانی امیدوار است روزهای خوبش در پورتو را در اینتر تکرار کند. او برای حضور در ترکیب اصلی این تیم باید با ستاره هایی مانند لائوتارو مارتینز و مارکوس تورام بجنگد و برای اثبات توانایی هایش کار سختی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا