ترندهای روز

دورهمی سحر خانم و آقا رضا؛ کسی با پول و پارتی کاری ندارد!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

اگر قرار است سریع از روی عنوان قضاوت کنید، بس کنید! اتفاقا سینمای ایران در زمینه کمک و کمک به والدین فرزندانشان در کنار گذاشتن نقش های اصلی یا دیگر نقش های خوب، بازخوردهای مثبت زیادی دریافت نکرده است. بازیگرانی که به خاطر همین رابطه خانوادگی وارد سینما شدند، اغلب در دل فیلم ها می نشستند و شاید از زیر سایه پدر یا مادرشان فرار کرده باشند. با این حال ناگفته نماند که نمونه های تاسف بار و غیرقابل دفاع زیادی داشته ایم!

در فایل جدیدی که به همت صفحه اینستاگرام «سینمانوین» که به بهانه اکران «استخر و پارتی» و «مصاب شیرین ۲» تنها در سینما فوکوس تهیه شده است، مهم ترین ها را افق میهن کردیم. و فقط بقیه را ذکر کرد. بر این اساس تک آهنگ هایی چون بابک کریمی در قطعه «درشکچی» نصرت کریمی و باران رسول اف در «شیطان وجود ندارد» محمد رسول اف را ذکر کرده ایم.

پولاد کیمیایی / ۱۳ فیلم

دورهمی سحر خانم و آقا رضا; هیچکس کاری به پول و مهمانی ندارد!

پولاد کیمیایی در میان بچه هایی که بازیگری مقابل دوربین پدرشان را تجربه کرده اند زیر ذره بین رفته و با انتقاداتی مواجه شده است. این بی شک به خاطر شهرت بالای پدرش در سینمای ایران است. همچنین در ۱۳ فیلم پدرش یعنی «سرب»، «تجارت»، «سلطان»، «فریاد»، «اعتراض»، «سربازان جمعه»، «حکم»، «رئیس»، «محاکمه در خیابان» “جنایت”. او در «متروپل»، «قاتل اهلی» و «خیانت» بازی کرد. او علاوه بر این آثار در ۱۲ فیلم از کارگردانان دیگر بازی کرده است. شاید مهم ترین این همکاری ها بازی در فیلم های «جنایتکار» و «حکم» باشد که اولی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد شد.

رضا داوودنژاد / ۱۰ فیلم

دورهمی سحر خانم و آقا رضا; هیچکس کاری به پول و مهمانی ندارد!

رضا داوودنژاد که همچنان ناباور و غمگین است که کلمه زنده یاد را پیش از نامش می آورد، در ۱۰ فیلم سینمایی مقابل دوربین پدرش علیرضا داوودنژاد قرار گرفت. بین سال های ۱۳۶۵ تا ۱۳۹۶ بازیگری را از شش سالگی با فیلم «بی خانمان» ساخته پدرش آغاز کرد. پس از آن در «بدبختی شیرین»، «بچه های بد»، «اختاپوس»، «وو»، «تیغ»، «مرهم»، «کلاس بازیگری»، «فری» و «مصائب شیرین ۲» برای پدرش و او. در ۱۶ فیلم از کارگردانان دیگر بازی کرد. اگرچه او را اغلب به عنوان کمدین می شناختند و در این راه خوشرویی و ظاهرش به او کمک زیادی می کرد، اما در «مصاب شیرین» و «مرحم» تا حدی نشان داد که می تواند از نشانه های کمدی ذاتی خود فاصله بگیرد تا در ظاهر جدی ظاهر شود. نقش ها .


ساعد سهیلی / ۷ فیلم

دورهمی سحر خانم و آقا رضا; هیچکس کاری به پول و مهمانی ندارد!

«شب برهنه»، «چرچنگولی»، «مهمان ارشاد ۱، ۲ و ۳»، «کلاشینکف» و «پول و پارتی» هفت فیلمی هستند که ساعد با پدرش سعید سهیلی کار کرده است. احتمالاً با نامزدی دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای «گشت ارشاد ۱ و ۲» نسبت به سایر افراد حاضر در فهرست مفتخرتر محسوب می شود. او در ۱۵ فیلم از کارگردانان دیگر بازی کرده است. ساعد این سال ها کمی متفاوت ظاهر شده تا جایی که سعید ملکان در نقش عبدالمالک ریگی در «روز سفر» ظاهر می شود. از آن زمان، او توانست با نقش خود در سه گانه کمدی پدرش کنار بیاید.


سحر جعفری جوزانی / ۶ فیلم

دورهمی سحر خانم و آقا رضا; هیچکس کاری به پول و مهمانی ندارد!

شش فیلم «شیر سنگی»، «یک مرد و یک خرس»، «بلوغ»، «ایران برگر»، «پشت دیوار سکوت» و «بهشت جنایتکاران» حاصل همکاری سحر جعفری جوزانی با پدرش مسعود جعفری بود. جوزانی بین سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۲ نیز در سه فیلم با کارگردانان دیگر کار کرده است، اما بی‌شک بیشتر شهرت خود را مدیون بازی در سریال کمدی مهران مدیری است. با این توصیف، بازی او در «بلوغ» نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به همراه داشت. بازیگری که در ژانرهای مختلف در کارنامه کاری خود دیده می شود و تا حدودی توانسته است دور از سایه پدرش در سینما و تلویزیون دیده شود.


زهرا داودنژاد / ۴ فیلم

دورهمی سحر خانم و آقا رضا; هیچکس کاری به پول و مهمانی ندارد!

زهرا داودنژاد مانند برادرش رضا نیست، بازیگری که کار خود را در سینما به عنوان منشی صحنه در فیلم «عاشقانه» پدرش علیرضا داودنژاد (۱۳۷۹) آغاز کرد. وی در ۹ فیلم سینمایی «بچه های بد» (۱۳۷۹)، «ملاقات طوطی» (۱۳۸۷)، «کلاس بازیگری» (۱۳۹۰) و «رنج های شیرین ۲» (۱۳۹۷) ساخته پدرش بازی کرده است. همچنین برای بازی در کلاس بازیگری (۱۳۹۸) نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. خودش در جایی گفته است: سینما واقعاً برای ما بخشی از زندگی است؛ من با نان و سینما بزرگ شدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا