ترندهای روز

دورهمی کمدین‌های اصفهان در بهشت تکمیل شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

هوشنگ حریرچیان هنرمند مشهور اصفهانی شب گذشته دار فانی را وداع گفت. تنها ۹ روز پس از مرگ شاما در سن ۹۲ سالگی.

دوره کمدین های اصفهان در بهشت ​​به پایان رسید

به همین منظور و برای گرامیداشت نام و یاد برخی از هنرمندان ارزنده این مرز و بوم به سراغ ۵ هنرمند سرشناس اصفهانی می رویم که بیشتر در عرصه طنز فعالیت می کردند. با ما همراه باشید.

رضا ارحم صدر

دوره کمدین های اصفهان در بهشت ​​به پایان رسید

رضا ارحمصدر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون هنوز هم یکی از بزرگترین کمدین های ایران به شمار می رود. شاید ارحم صدر برای بچه های دهه شصت و هفتاد اسم چندان آشنا نباشد، اما پدرها و مادرها و مطمئنا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها با او خاطراتی دارند. به خصوص نوارهای VHS دهه ۶۰ میزبان خاطرات گذشته ارحم صدر در تلویزیون های خانگی بوده است. خب سابقه هنری او به نیم قرن می رسد و نسل های مختلف او را در مدیوم های مختلف تماشا کرده اند.

نصرت الله وحدت

دوره کمدین های اصفهان در بهشت ​​به پایان رسید

اصفهان نه تنها به صنعتگران و جاذبه های گردشگری شهره است، بلکه ستاره های فراموش نشدنی زیادی را نیز به جامعه هنری معرفی کرده است. زوج نصرت … زنده یاد وحدت و ارحم صدر فراموش نشدنی ترین این هنرمندان در عرصه بازیگری کمدی بودند. تا جایی که هرگاه هنرمندی با لهجه اصفهانی در سال های پس از حضورشان وارد عرصه تصویر شده، به نوعی شیرینی خاطراتشان را به دوش می کشد و متهم به تقلید از آن ها شده است. فیلم یک اصفهانی در نیویورک به کارگردانی ماشا الله ناظریان با حضور ارحمصدر و وحدت یکی از شاخص ترین آثار مشترک این دو هنرمند است.

هوشنگ حریرچیان

دوره کمدین های اصفهان در بهشت ​​به پایان رسید

حریرچیان با تئاتر وارد عرصه بازیگری شد. او در سال ۱۳۲۶ در حالی که تنها ۱۵ سال داشت زیر نظر معلم ناصر فرهمند به طور جدی روی صحنه تئاتر رفت. چند سال بعد در شهریور در سال ۱۳۳۲ در سن ۲۱ سالگی وارد تئاتر سپاهان شد. حریرچیان به عنوان اولین مجری برنامه ای به نام نقش جهان را اجرا کرد تا اینکه در سال ۱۳۴۸ با سریال عقاس باشی به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفت.

حریرچیان از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۴ توانست چهار سالن را روی صحنه برد اما به دلیل مشکلات دیگر نتوانست تا سال ۶۶ ادامه دهد تا اینکه با فیلم جعفرخان از فرنگ برقده به کارگردانی علی حاتمی به بازیگری بازگشت. او در دهه ۶۰ کاملا شناخته شد و اوج شهرتش در دهه ۹۰ با سریال های «ساختمان پزشکان» و «پژمان» بود.

قدرت خدای یزیدی

دوره کمدین های اصفهان در بهشت ​​به پایان رسید

قدرت الله ایزدی احتمالاً برجسته ترین کمدینیست که پس از انقلاب از اصفهان به هنر ایران صادر شد. او که سال ها با شخصیت کارآگاه رشید در بین اهالی هنر و مخاطبان شناخته می شد، سال گذشته با بازی در سریال «مق تمام عمر چند بهاره» این بار توانست به نوعی نام خود را با شخصیت جلال تغییر دهد. ربانی و دیگر لایه های هنری خود را در معرض دید مخاطبان به نمایش می گذارد. ایزدی در کنار فعالیت هنری به شغل معلمی نیز ادامه داده است. از فیلم های او می توان به رشید فراری، علم شنگه، بازگشت لوک خوش شانس، رشید حرفه ای و سریال شمعدونی اشاره کرد.

حسن اکلیلی

دوره کمدین های اصفهان در بهشت ​​به پایان رسید

حسن اکلیلی از شاگردان رضا ارحمصدر و از دوستان صمیمی اوست و تحصیلات خود را در اصفهان در دبیرستان ادب و بعد در تهران به پایان رساند. اکلیلی خیلی ها را به یاد سریال «آقای به دام افتاده» می اندازد که بعد از سال ها هنوز نامش بر سر زبان هاست. این هنرمند اصفهانی که سال ها لبخند را بر لبان مردم ایران به ویژه اصفهان آورده است، یاد و خاطره هنرمندان گرانقدری همچون استاد رضا ارحمصدر را همواره در دل خود زنده نگه داشته است. حسن اکلیلی با بازی در سریال «پشت کوه های بلند» به خوبی نشان داد که نه تنها در عرصه طنز و کمدی، بلکه در نقش های جدی و تاریخی نیز می تواند استادانه بازی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا