اخبار اقتصاد ایران

دور جدید حمایت ایرانسل از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی دانشگاهی :: افق میهن

“آزمایشگاه های ایرانسل” با اعلام فراخوان و با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه از پایان نامه های دانشجویی و طرح های پژوهشی دانشگاهی در زمینه های مرتبط با هوش مصنوعی، شبکه، مخابرات، اینترنت اشیا و … پشتیبانی می کند.

به گزارش افق میهن، گروه ایرانسللب به عنوان بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل، با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و بهره مندی از ظرفیت دانشجویان و اساتید دانشگاه های برتر، از پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی منطبق بر الزامات مورد نیاز ایرانسل حمایت می کند. اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران.

دانشجویان و اساتید دانشگاه می توانند برای پروژه های تحقیقاتی خود در زمینه های هوش مصنوعی، سطح هوش قابل پیکربندی مجدد (RIS)، IOT مبتنی بر ماهواره، شکل دهی پرتو با استفاده از مواد پلاسما، سیستم های MIMO عظیم بدون سلول، ردیابی مکان بی سیم، V2X در این فراخوان شرکت کنند. مخابرات، شبکه مبتنی بر ORAN (NFV، SDN،…) و… از طریق ایمیل به ilabs@mtnirancell.ir.

پس از پایان مهلت ثبت نام، مراحل اولیه ارزیابی توسط ایرانسل انجام شده و طرح های منتخب به جلسه ای با حضور تیم فنی و واحد تحقیق و توسعه ایرانسل دعوت می شوند. در مرحله نهایی، قرارداد تولید یا قرارداد تحقیقاتی در قالب طرح های حمایتی و اعطای تسهیلات با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و ایرانسل منعقد می شود.

ایرانسل طی سال های اخیر انتقال از اپراتور تلفن همراه (تلکو) به شرکت فناوری (تککو) را در برنامه خود قرار داده و استراتژی کلان ۲۰۲۵ ایرانسل نیز بر همین اساس تنظیم شده است.

در این راستا، توسعه اشتغال دانش بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه اکوسیستم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این زمینه است. صنعت و همچنین تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه از اهداف ایرانسل در حمایت از اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور است که با اعلام فراخوان همکاری و امضای تفاهم‌نامه با سازمان‌ها، آن را دنبال می‌کند. موسسات، دانشگاه ها و بنیادهای علمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا