ارزهای دیجیتال

دولت آمریکا به ETF اتر چراغ سبز نشان داد؛ قیمت رمزارز محبوب در آستانه انفجار؟







کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به فعالیت صندوق های قابل معامله در بورس در بورس اتر چراغ سبز نشان داده است.



به گزارش ایران تحلیل، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا رسما دستور تغییر قوانین را صادر کرده است تا راه را برای معرفی صندوق های قابل معامله در بورس ارزهای دیجیتال اتر (ETF) هموار کند. اتر که بر روی پلتفرم بلاک چین اتریوم کار می کند، یکی از بزرگترین ارزهای رمزنگاری شده در جهان محسوب می شود.

طبق گزارش CNBC، مجوز ETF اتر در حالی انجام می شود که اولین ETF بیت کوین حدود ۶ ماه پیش به طور رسمی تایید شد. با بیش از ۱۲ میلیارد دلار فروش خالص، این سرمایه ها موفقیت بزرگی را برای صنعت ارزهای دیجیتال به ارمغان آورده اند.

بسیاری از شرکت‌هایی که از صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (از جمله BlackRock، Bitwise و Galaxy Digital) پشتیبانی می‌کنند، شروع به راه‌اندازی صندوق‌های اتر کرده‌اند.

در واکنش به این خبر قیمت اتر دو درصد افزایش یافت. ارز دیجیتال محبوب مبتنی بر اتریوم در هفته های اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

تغییر قوانین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده لزوماً به معنای تأیید همه ETF های اتر نیست. در حال حاضر تاریخ مشخصی برای راه اندازی صندوق های اتر اعلام نشده است و این روند ممکن است چندین ماه طول بکشد.

تایید اولیه ETF های اتر نشان می دهد که SEC کنترل خود را بر صنعت ارز دیجیتال سست کرده است. در همین حال، تحلیلگران معتقدند که صندوق های اتر به اندازه بیت کوین محبوب نخواهند بود. با این حال، انتظار می‌رود که قیمت اتر در واکنش به راه‌اندازی ETF همچنان افزایش یابد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا