اخبار بورس

دولت بخش خصوصی را حمایت؛ اما دخالت نکند

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی:

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: باید بستری امن برای سرمایه گذاری و تولید ایجاد کنیم، انتظار داریم دولت از بخش خصوصی حمایت کند اما در کار آن دخالت نکند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفتگو با افق میهنتصریح کرد: باید بستری مطمئن برای سرمایه گذاری و تولید ایجاد کنیم. ما انتظار داریم که دولت از بخش خصوصی حمایت کند اما در کار آن دخالت نکند.

وی افزود: دولت نباید سرمایه گذاری کند. پس چرا آنطور که باید رشد نکرده ایم؟ چگونه در برنامه هفتم به رشد ۸ درصدی برسیم؟

مهدوی ابهری ادامه داد: بستر نیاز به آماده سازی دارد. اگر مصوبه ای برای بخش خصوصی وجود دارد و مجلس این قانون را تصویب می کند، باید با بخش خصوصی مشورت کند. امکان ندارد بخش خصوصی در دولت تصمیمی بگیرد که بخش خصوصی از آن اطلاعی نداشته باشد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: دولت باید اعتماد، امنیت و بستر سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کند. وقتی امنیت ایجاد شود، بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد کرد. با این اقدامات رشد، اشتغال و صادرات افزایش می یابد و اقتصاد کشور در مسیر درستی حرکت می کند.

وظیفه دولت مدیریت صحیح است. حکمرانی یعنی در اختیار گرفتن بخش خصوصی و مردم. حکمرانی تصمیم گیری پشت درهای بسته نیست و دولت باید این را بپذیرد. فضای کسب و کار کشور خوب نیست و سرمایه گذاران اعتماد به نفس ندارند. سرمایه گذاران معتقدند که دولت ها هر روز تصمیم می گیرند که اینطور نباشد. اگر این اهداف را دنبال کنیم قطعا از دید رئیس جمهور دولت چهاردهم به اهداف خواهیم رسید.

وی درباره ناهماهنگی در صنایع گفت: سه راه حل برای ناهماهنگی در صنایع وجود دارد. به سرعت به سمت مصرف بهینه حرکت کنید و در زمینه های جدید سرمایه گذاری کنید. علاوه بر این، افزایش فشار میادین گازی به ویژه مجموعه پارس جنوبی. اگر اینها در زمستان امسال انجام شود قطعاً پیشرفت حاصل می شود.

مهدوی ابهری گفت: سال گذشته به دلیل توقف صادرات گاز یک میلیارد دلار زیان دهی داشتیم تا زمان تلف نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا