اخبار اقتصاد ایران

دولت تخصیص ارز ترجیحی به واردات برنج را در اسرع وقت حذف کند

نمایندگان مجلس با انتقاد از تخصیص ارز ترجیحی به واردات برنج گفتند: دولت هر چه سریعتر تخصیص ارز ترجیحی برای واردات برنج را حذف کند.

ایران تحلیل علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میان درود به نقل از خانه ملت در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۳. اردیبهشت شورای اسلامی ایران در تذکر شفاهی خطاب به دولت با انتقاد از اختصاص ارز ترجیحی به واردات برنج گفت: دولت در مصوبه ای تخصیص ارز ترجیحی به برنج را ممنوع کرد اما پس از مدتی این موضوع را رد کرد. حکم و اجاره مجدد به واردکنندگان را وارد کرد. برنج تخصیص داده شد و این پیام بدی برای سال جدید است.

نماینده مردم ساری و میان دورود در شورای اسلامی ادامه داد: در ۲ سال متوالی شالیکاران با مشکلات زیادی مواجه بودند که از رئیس مجلس تقاضا دارم این موضوع را پیگیری کند چرا که تخصیص ترجیحی خارجی ها ارز واردات برنج رانتی است که تولیدکنندگان برنج را ناامید می کند و فضای کسب و کار در این حوزه را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی افزود: از دولت محترم تقاضا دارم این وضعیت را پیگیری کند چرا که کشاورزان و برنج کاران از این موضوع گلایه داشتند و هزینه های زیادی را برای تولید برنج متحمل می شوند، بنابراین با اختصاص ارز ترجیحی به واردات برنج از این موضوع خارج شده است. پشت کشاورز خالی و آنها ناامید می شوند زیرا ما باید از تولیدکنندگان حمایت کنیم.

بابایی کارنامی گفت: از کمیسیون کشاورزی تقاضا دارم در این خصوص جلسه اضطراری تشکیل دهد و از وزیر کشاورزی و متولیان اقتصادی کشور دعوت شود تا به این موضوع رسیدگی کنند و بحث ارز ترجیحی را در اسرع وقت حذف کنند. حمایت از کشاورزان و برنج کاران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا