اخبار اقتصاد ایران

دولت سیزدهم حتی راضی به افزایش از 18 به 20 درصدی حقوق هم نیست!

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه متأسفانه افزایش حقوق از ۱۸ به ۲۰ درصد خشم دولت را برانگیخته است، گفت: کاملاً واضح است که با وجود تورم فعلی و تورم سال آینده، مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون تلفیق باید حقوق کارکنان را افزایش دهند

ایران تحلیل به نقل از جماران; رحیم زارع با اشاره به بیانیه سازمان برنامه و بودجه در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: طبق قوانین مجلس و کمیسیون تلفیق حق بررسی بودجه سنواتی و ایجاد تغییرات در احکام بودجه را دارند.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان با بیان اینکه اظهارات اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه منطقی نیست. متاثر از مشکلات و نیازهای آنها بود و بیم آن می رفت که عنصر بی انگیزگی در مشاغل ذکر شده شکل بگیرد، بنابراین این می تواند یک تهدید باشد و باید اقداماتی هرچند اندک در نظر گرفته شود. این بخش

وی با بیان اینکه بودجه باید تغییراتی در معیشت مردم ایجاد کند، گفت: متاسفانه لایحه بودجه در زمان ارائه به مجلس با کسری شدیدی مواجه بود و به مشکلات معیشتی به ویژه مشکلات حقوقی برخی اقشار توجهی نکرد. این در حالی است که پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه برای افزایش حقوق کارکنان در همین بودجه با کاهش ۲ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود.

این عضو شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه افزایش حقوق از ۱۸ به ۲۰ درصد باعث عصبانیت دولت شده است، اظهار داشت: واضح است که با وجود تورم فعلی و تورم سال آینده، مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق باید افزایش می دادند. حقوق کارکنان این در حالی است که این موضوع خشم رئیس سازمان برنامه و بودجه را برانگیخته است.

زارع با اشاره به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه «دولت در قبال جبران کسری بودجه تحمیلی چگونه پاسخ خواهد داد؟» افزایش مالیات؟ افزایش قیمت سوخت؟ جهش ارز؟ ایجاد مخاطره اخلاقی در بازار سرمایه؟ کمیسیون تلفیق چه پیشنهادی دارد؟» وی گفت: موضوعاتی که رئیس سازمان برنامه و بودجه برای افزایش درآمدهای بودجه مطرح کرد از ساده ترین کارها است، بنابراین انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه در بسیاری از بخش ها تصمیمات درستی اتخاذ کند. از هزینه های آن کسر و شرایط اقتصادی مردم بهبود یابد.

زارع تصریح کرد: در واقع افزایش ۲ درصدی حقوق کارکنان خدماتی اداراتی مانند «وزارت کشور»، «کارکنان بهداشت و درمان»، «جهاد کشاورزی» و همچنین افزایش حقوق «بازنشستگان لشکری ​​و کشوری و اجتماعی». امنیت» در بودجه سال آینده مستلزم فروش بنزین یا دلار است و این روش جنجال رسانه ای ندارد چرا که باید مشکلات معیشتی و حقوقی برخی اقشار با دقت بیشتری حل شود.

این عضو شورای اسلامی با بیان اینکه باید معیشت مردم در بودجه سنواتی ارتقا یابد در غیر این صورت بودجه فاقد حساسیت اجتماعی خواهد بود، ادامه داد: یکی از راهکارها این است که سازمان برنامه و بودجه با مقداری صرفه جویی به دنبال آن باشد. برای بهبود وضعیت معیشتی عده ای بگذار قشر بنده و زحمتکش به اصطلاح ترمز کنند! بنابراین قابل قبول نیست که مجلس در برخی امور مشکلات را ببیند و چشم بر آنها ببندد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا