بانک و بیمه

دولت مابه‌التفاوت ارز آزاد و نیمایی را به مردم یارانه بدهد

مهدی عبدیان در گفت و گو با خبرنگار بازار درباره آینده قیمت ارز در پایان سال جاری و ابتدای سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی به نظر می رسد تا پایان سال و ابتدای سال افزایش داشته باشد. سال آینده به طور کلی

وی با انتقاد از حل نشدن مشکل اقتصاد دستوری و قوانین متعدد در حوزه معاملات ارزی تصریح کرد: در مورد قیمت گوشت اگر قیمت دلار ۵۶ هزار تومانی گوشت قرمز را با قیمت ۵ سال قبل مقایسه کنیم. متوجه می شویم که اگر قیمت ورودی ارز ۴۰۰۰ باشد و ۲۰۰ تومان تا امروز ۱۴ برابر شده باشد، قیمت گوشت باید ۵۰۰۰۰۰ تومان باشد اما چرا ۷۰۰۰۰۰ تومان است؟

رئیس مجلس بخش خصوصی استان قزوین اضافه کرد: دلیل آن این است که همیشه به تولیدکنندگان از جمله دامداران گفته‌ایم که گوشت خود را زمانی بفروشند که قیمت ارز و دلار ۵۶ هزار تومان و ارز ۳۸ هزار تومان است. یا اگر دلار ۳۰۰۰۰ تومان است بر اساس ارز ۲۰۰۰۰ تومان بفروشید.

عبدیان ادامه داد: نتیجه این است که تولید گوشت ما موهبت تولید را به ما داده است و به دلیل اینکه امروز تولیدکننده در بخش گوشت قرمز نداریم کمبود این محصول داریم و به دلیل اینکه تقاضا زیاد و عرضه کم است. ، ما نمی توانیم قیمت این محصول یا هر محصول دیگری را افزایش دهیم

وی تصریح کرد: راه حل این است که قیمت نهاده های تولید مرغ و گوشت آزاد شود و هر تولیدکننده بتواند نهاده های دام و طیور را با ارز آزاد خریداری کند و مابه التفاوت ۵۶ هزار تومان در بازار آزاد و ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای واردات که معادل است. ۱۷۵۰۰ تومان به مردم بدهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین با بیان اینکه دولت امسال ۱۰ میلیارد دلار ارز به نصف برای واردات دام، طیور و گندم اختصاص داد، گفت: ۱۷۵ میلیارد تومان مابه التفاوت آزاد. دلار و نیم دلار به جیب مردم می رود. و با همین قیمت گوشت ۷۰۰ هزار تومان قدرت خرید مردم خیلی بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در این صورت نیازی به پذیرش و مختومه شدن پرونده، رسیدگی به پرونده در دستگاه کیفری و دستگاه قضایی نیست و هزینه های نظارت به حداقل ممکن کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا