اقتصاد جهان

دومین تولید کننده بزرگ شکر در دنیا وارد کننده می شود

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، تولید شکر در هند در سال زراعی جاری برای اولین بار در هفت سال گذشته به دلیل کاهش بارندگی کمتر از میزان مصرف در آن کشور بوده است. با توجه به کشت کمتر، دومین تولیدکننده بزرگ شکر در جهان احتمالاً در سال آینده واردکننده این محصول خواهد شد.
کاهش تولید در دو ایالت اصلی تولیدکننده شکر یعنی ماهاراشترا و کارناتاکا، چشم انداز این محصول را از ابتدای پاییز تیره کرده و احتمال ممنوعیت صادرات شکر را در سال ۲۰۲۴ افزایش داده است.
کاهش تولید شکر در هند در سال زراعی آینده که تا سپتامبر ۲۰۲۵ ادامه دارد، ادامه خواهد داشت.
ذخایر کم در ماهاراشترا و کارناتاکا که روی هم حدود نیمی از شکر هند را تولید می کنند، بسیاری از کشاورزان را به کشت محصولاتی مانند ذرت و نخود واداشته است که به آب کمتری نیاز دارند و آماده برداشت سریعتر هستند.

نظرسنجی رویترز از بیش از ۲۰۰ کشاورز نشان می دهد که تولید شکر در سال زراعی جاری و آینده مطابق با پیش بینی معامله گران کاهش خواهد یافت. انتظار می رود مصرف در مدت مشابه افزایش یابد.
هند در حال حاضر ۱۲ درصد از تجارت جهانی شکر را به خود اختصاص داده است، اما انتظار می رود هند در نیمه اول سال ۲۰۲۵ واردکننده خالص این محصول شود.
پیش بینی این است که واردات شکر هند برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ قیمت جهانی این محصول را افزایش می دهد. قیمت شکر در ماه گذشته به بالاترین حد خود در سال های اخیر رسید و در این بین برزیل به عنوان بزرگترین صادرکننده شکر جهان برنده خواهد بود.
هند در سال زراعی منتهی به سپتامبر ۳۳.۱ میلیون تن شکر تولید کرد و انجمن شکر این کشور در آگوست اعلام کرد که انتظار می‌رود تولید خالص شکر در سال زراعی جاری که از اکتبر آغاز شد به ۳۱.۷ میلیون تن کاهش یابد.
در حالی که بسیاری از تاجران هندی تولید شکر در سال آینده را بین ۲۵ تا ۲۶.۹ میلیون تن تخمین می زنند، انتظار می رود مصرف شکر داخلی در سال زراعی جاری ۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد و به ۲۹.۲ میلیون تن برسد. جمعیت و درآمد افزایش خواهد یافت.
هند در پنج سال گذشته به طور متوسط ​​۶.۸ میلیون تن شکر صادر کرده و دومین صادرکننده بزرگ شکر در جهان بوده است. هند در سال گذشته پس از تایلند با یک پله سقوط به مقام سوم رسید.
انتهای پیام/۳۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا