فناوری

دو اصل جمهوریت و اسلامیت تکمیل‌کننده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، اصغر جهانگیر در نشست اینترنتی ادارات اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری های سراسر کشور که با حضور جمعی از سازمان های مردم نهاد منتخب استان ها برگزار شد. به سرپرستی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه. برگزار شد، وی تصریح کرد: بحث استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های نهادهای مردمی به عنوان سیاست قطعی دستگاه قضایی مورد توجه مسئولان به ویژه رئیس قوه قضائیه در سال های اخیر بوده است و این فعالیت با هدف حمایت از قربانیان محرومان و آسیب دیدگان اجتماعی. و کاهش آسیب و پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یک سیاست قطعی در تمامی برنامه های قوه قضائیه باید جاری و مستمر باشد.

وی افزود: دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل با دستگاه های مردمی تصویب و ابلاغ شده است و در این مرحله کار نسبتا خوبی انجام شده است و امیدواریم با شروع دوره جدید شاهد خدمات بیشتر در این زمینه باشیم. . توسعه همکاری با نهادهای دولتی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: اهمیت مشارکت نهادهای مردمی بر هیچکس پوشیده نیست، نظام ما یک نظام مردمی است. نظام مقدس جمهوری اسلامی بر دو اصل جمهوریت و اسلام گرایی استوار است که جمهوری خواهی نمایانگر شکل نظام و اسلام گرایی نمایانگر محتوای نظام است. این دو در کنار هم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تکمیل می کنند.

وی افزود: همه اقشار ملت در همه سطوح باید در همه برنامه های خرد و کلان دستگاه های حاکمیتی حضور داشته باشند که اوج آن مشارکت مردم در ایران تحلیلات متعدد است.

جهانگیر گفت: موضوع ایران تحلیلات که شامل ایران تحلیل رهبری نظام به شوراها می شود، برخی مستقیم و برخی غیرمستقیم; نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی را نشان می دهد و نشان می دهد که مشکلات مختلف کشور با کمک مردم قابل حل است.

وی پس از بیان نقطه نظرات برخی استان ها بر برگزاری هر چه سریعتر دومین جلسه و بهره مندی از نظرات سایر استان ها تاکید کرد و ادامه داد: در خصوص تعامل سمن ها با قوه قضاییه که جای نگرانی دارد، عنوان شده است. در این دستورالعمل ارائه تسهیلات برای تسهیل و توسعه موسسات.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در خصوص اهمیت حضور سمن ها اظهار داشت: معتقدیم هر چه بیشتر باید کار به سمنس سپرده شود و دستگاه های حاکمیتی نیز همانطور که تجربه نشان داده باید فعالیت نظارتی داشته باشند. نشان داده شد. هر جا مردم به صورت نهادی یا خودجوش حضور داشتند، کارهای پرشوری انجام داده اند.

وی افزود: پیگیری اجرای گسترده طرح نماد در استان ها با همکاری وزارت آموزش و پرورش، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع سیمان های رسمی و غیر رسمی استان ها و برنامه ریزی برای عدم بهره برداری از سیمان های موازی از دیگر موارد است. .

جهانگیر برگزاری همایش ملی با حضور نهادهای مردمی همکار و خیرین این حوزه مهم و تاثیرگذار را مهم دانست و گفت: برنامه ریزی اولیه برای برگزاری همایش ملی با مشارکت سازمان های مردم نهاد و قوه قضائیه انجام می شود. در اسرع وقت.

لازم به ذکر است در این جلسه که با حضور جمعی از تشکل های مردمی برگزار شد، «دستورالعمل مشارکت تشکل های مردمی با قوه قضائیه» مجددا مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا