ترندهای روز

دو نشانه «آخرالزمانی» که بومیان آمریکا را نگران کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

اخیراً دو بنای باستانی معروف در قاره آمریکا که یکی از آنها طبیعی و دیگری ساخته دست بشر بود، در عرض ۹ روز از یکدیگر فرو ریختند.

یکی از سازه ها طاق سنگی دوتایی بود که به دلیل شکل آن به «کاسه توالت» نیز معروف بود. این سازه روز چهارشنبه در منطقه تفریحی ملی گلن کانیون در یوتا، ایالات متحده فرو ریخت. ۹ روز قبل، یک هرم در منطقه باستانی ایهواسیو در ایالت میچوآکان مکزیک زیر باران شدید فرو ریخت.

طاق صخره ای در پارک گلن کنیون، قبل و بعد از فروریختن

طاق سنگی طبیعی یا «کاسه توالت» در پارک ملی آرچز در جنوب شهرستان گراند یوتا قرار داشت و یکی از معروف ترین جاذبه های این پارک به حساب می آمد. این سازه باستانی از ماسه سنگ ساخته شده و قدمت آن به ۱۹۰ میلیون سال پیش در دوره تریاس پسین و ژوراسیک باز می گردد. این طاق در اثر فرسایش آب از بالای ماسه سنگ ایجاد شده است.

مسئولان پارک معتقدند تغییر سطح آب و فرسایش ناشی از امواج دریاچه پاول در این ریزش نقش داشته است.

این فروپاشی پس از یک رویداد مشابه در مکزیک رخ داد. جایی که یک هرم باستانی زیر باران شدید در سایت باستانی Ihuasio در میچوآکان فرو ریخت. آجرهای این هرم که حدود ۱۱۰۰ سال قدمت دارد و بخش مهمی از تاریخ قوم پیورپچا است، از قسمت مرکزی نمای جنوبی سقوط کرده و روی چمن ها پخش شده است. همچنین آسیب های بیشتری در داخل هرم، از جمله در مرکز و دیوارهای نگهدارنده آن، کشف شد. کارشناسان حدس می زنند که هرم مکزیک ممکن است به دلیل خشکسالی ترک خورده باشد.

فروپاشی هرم Ehvasio

در حالی که کارشناسان بر این باورند که طبیعت مسئول فروپاشی هر دو سازه بوده است، اعضای قبیله Piorpecha معتقدند که یک توضیح فوق طبیعی برای ترک این نمادهای فرهنگی وجود دارد.

تاریاکوری آلوارز به US Sun گفت: برای اجداد ما، این نوع وقایع نشانه های بدی بودند که نشان دهنده نزدیک شدن به یک رویداد مهم بود. وی خاطرنشان کرد که درست قبل از ورود فاتحان اسپانیایی، اتفاق مشابهی رخ داده بود که در جهان بینی پیورپکا در آن زمان، ناشی از نارضایتی خدایان «نانا کوئرهیپیری» و «کری کوریکوری» بود.

Tariaquiri Alvarez، سخنگوی قبیله Piorpecha، این رویداد را با رویدادهای تاریخی مقایسه کرد که در آن رویدادهای مشابه به عنوان نارضایتی الهی تلقی می شد. وی خاطرنشان کرد که چنین رویدادهایی در سنت پیورپکا به عنوان نشانه هایی از رویدادهای مهم و ناخوشایند در آینده دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا