فناوری

دیش قابل حمل استارلینک مینی وارد بازار آمریکا شد؛ نگاهی به قیمت و عملکرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

اسپیس ایکس چند هفته پیش Starlink Mini را معرفی کرد. اکنون Starlink Mini که در واقع یک دیش قابل حمل برای اینترنت ماهواره ای استارلینک است، در اختیار تمامی کاربران آمریکا قرار گرفته و گزارش هایی از عملکرد آن منتشر شده است.

در اواخر ژوئن، اسپیس ایکس Starlink Mini را که به اندازه کافی کوچک است برای قرار دادن در یک کوله پشتی برای کاربران منتخب معرفی کرد. در ابتدا، Starlink Mini فقط برای مشترکین مسکونی موجود در ایالات متحده در دسترس بود، اما اکنون، تنها چند هفته پس از راه اندازی، در دسترس طیف وسیع تری از کاربران قرار گرفته است.

در Starlink Mini، دیش و روتر Wi-Fi با هم ترکیب شده اند تا آن را به طور قابل توجهی کوچکتر کنند و همچنین انرژی کمتری نسبت به کیت های Starlink قبلی مصرف کنند. این ظرف که به اندازه یک لپ تاپ می باشد، مستقیماً از طریق منبع تغذیه USB-PD با توان ۱۰۰ وات قابل استفاده است.

یکی از کاربران X که Starlink Mini را خریداری کرده است، تجربه خود را از این محصول به اشتراک گذاشته است. طبق ویدیوی این کاربر، سرعت دانلود اینترنت ماهواره ای استارلینک با این دیش به حدود ۱۳۰ مگابیت در ثانیه می رسد و با وجود تاخیری در حدود ۱۰ تا ۲۱ میلی ثانیه، این کاربر ادعا می کند که از سایر سرویس های اینترنتی خود سریعتر است.

او همچنین از طریق این ظرف با یکی از دوستانش در ماشینش تماس تصویری برقرار می کند. در این ویدیو اثری از قطع یا کندی اتصال وجود ندارد.

قیمت Starlink Mini

Starlink Mini 599 دلار قیمت دارد و هم اکنون از طریق خدمات منطقه ای و Mini Roam در دسترس است. هزینه خدمات منطقه ای آن ۱۵۰ دلار در ماه است و همچنین گزینه ای وجود دارد که هزینه آن بر اساس ترافیک مورد نیاز کاربر تعیین می شود. Mini Roam نیز فقط ۵۰ دلار در ماه هزینه دارد، اما محدود به ۵۰ گیگابایت داده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا