ارزهای دیجیتال

دیفای؛ راه‌حل جدیدی برای چالش‌های ارزی آفریقا؟

به گزارش ایران تحلیل:




پلتفرم‌های DeFi مانند Baki که توسط Kanza Finance توسعه یافته‌اند، می‌توانند پاسخی به مشکلات طولانی مدت مبادله ارز در آفریقا باشند.



به گفته پاسکال نتساما، مدیرعامل و بنیانگذار Kanza Finance، نئوبانک نتساما که به پرداخت‌های بین‌مرزی غیرمتمرکز معروف است، پیشرو در استفاده از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین برای ساده‌سازی فرآیندهای مبادله ارز در آفریقا است.

پرداختن به چالش های نقدینگی ارز خارجی در آفریقا

دسترسی به نقدینگی و مبادلات ارزی، که برای اقتصادهای وابسته به واردات در آفریقا حیاتی است، برای بسیاری در این قاره دور از دسترس بوده است که منجر به اتکا به خدمات دلار آمریکا شده است.

این وضعیت شکافی را ایجاد کرد که پلتفرم‌های DeFi مانند باکی توانستند آن را با ارزهای دیجیتال، شبکه‌های بلاک چین و سرویس‌های مختلف پر و پر کنند.

تأثیر باکی در مبادلات ارزی

روش سنتی تبدیل ارزهای ملی آفریقا منجر به خروج سرمایه از این قاره می شود که به دلیل نوسانات ارزی منجر به تورم و افزایش هزینه ها شده است.

باکی این مشکلات را با امکان تبادل ارز بدون ضرر و معامله با قیمت های رسمی بانک مرکزی حل می کند. این رویکرد به منظور ساده سازی فرآیند مبادله و کاهش ریسک تورم ناشی از خروج ارز است.

پیش بینی ها و ملاحظات نظارتی

در مناطقی مانند نیجریه که پذیرش بلاک چین هنوز در حال تکامل است، نتساما اطمینان می دهد که Baki برای انطباق با محیط نظارتی فعلی و رفتار کاربر طراحی شده است.

کاهش ریسک در معاملات ارزی

در صرافی‌های سنتی فارکس، کارگزاران ریسک نگهداری ارز را تا زمانی که بتوانند موقعیت را بازیابی کنند، به عهده می‌گیرند که اغلب منجر به قیمت‌گذاری ریسک برای خریدار می‌شود. این به آنها اجازه می دهد تا با حداقل لغزش دوباره وارد موقعیت های دلاری شوند.

کاربران و موسساتی که نقدینگی باکی را تامین می‌کنند، می‌توانند از کارمزد ۸۰ واحد پایه برای هر صرافی در سامانه بهره‌مند شوند. این سود بین ارائه‌دهندگان نقدینگی (۵۰%)، دارندگان توکن بومی Kanza Finance (25%) و خود Kanza Finance (25%) تقسیم می‌شود و یک مدل سهم درآمد ایجاد می‌کند که مشارکت و حمایت از پلتفرم را تشویق می‌کند.

راه اندازی Baki توسط Kanza Finance می تواند به طور قابل توجهی روش مبادلات ارزی در آفریقا را تغییر دهد و راه حلی غیرمتمرکز، کارآمد و مقرون به صرفه برای چالش های طولانی مدت FX ارائه دهد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا